کد خبر 1001
۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲

افزایش ۲۱ درصدی صادرات در پنج ماهه امسال

افزایش ۲۱ درصدی صادرات در پنج ماهه امسال

رییس‌کل گمرک ایران گفت: در پنج ماهه نخست امسال ۴۴ میلیون تن کالا، به ارزش ۲۰ میلیارد و ۹۲۴ میلیون دلار کالا صادر شده است که رشد ۲۱ درصدی در ارزش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، علیرضا مقدسی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در صادرات ۳.۵ درصد کاهش وزن داشتیم، اظهار داشت: طی پنج ماهه امسال ۱۴ میلیون تن کالا به ارزش ۲۱ میلیارد و ۶۶۵ میلیون دلار واردات انجام شده است که کاهش ۸.۵ درصدی در وزن و افزایش ۱۹ درصدی در ارزش را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه پروپان مایع، متانول، گاز طبیعی مایع شده، پلی اتیلن، شمش آهن و فولاد کالاهای اصلی صادراتی کشور بوده است، خاطرنشان کرد: چین، عراق، امارات متحده عربی، ترکیه و هند پنج مقصد نخست در این مدت بودند.

ماندگاری کالا در گمرک کاهش یافت

رییس کل گمرک درخصوص ماندگاری کالاها در گمرک تصریح کرد: طی مدت‌های طولانی به دلیل تغییر سیاست‌های تجاری و ارزی ماندگاری کالاها در گمرک افزایش یافته بود که دولت سیزدهم برای کاهش این زمان اقداماتی را انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه گمرک انبار دراختیار ندارد، خاطرنشان کرد: در مرزهای آبی انبار متعلق به سازمان بنادر و در مرزهای زمینی متعلق به انبارهای عمومی است، به همین دلیل اطلاعی در زمینه سرقت قطعات خودرو رسوبی ندارم زیرا مسئولیت انبارداری و نگهداری کالا با ماموران انباردار است.

انتهای پیام/

کد خبر 1001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =