کد خبر 1053
۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

صادرات فولاد و سیمان پشتِ مرزهای عراق

صادرات فولاد و سیمان پشتِ مرزهای عراق

عراق در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین مقاصد صادرات بخش صنعت و معدن ایران است، جمع صادرات از ابتدای ۱۴۰۰ تا به امروز ۲٫۵۹ میلیارد دلار به وزن ۲۱ میلیون تن است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، کشور عراق در زمینه تولید فولاد تکنولوژی مناسب و کافی را ندارد از همین رو برای تامین نیاز کشور خود واردات فولاد را از کشورهای دیگر انجام می‌دهد. صادرات پروفیل به عراق جزء یکی از محصولات فولادی می‌باشد که بیشترین واردات را به این کشور دارد. کشور ایران نقش بزرگ و مهمی در تامین نیاز لوله و پروفیل عراق دارد.

صادرات فولاد به عراق تاثیرات زیادی از تحولات منطقه به خود می‌گیرد و واکنش های بازار هدف صادراتی همیشه در حال تغییر و تحول است. اخیراً جنگ روسیه و اکراین یکی از جدیدترین مسایل منطقه‌ای بود که تاثیر زیادی در این روند ایجاد کرد، طوری‌که  کاهش صادرات مقاطع فولادی کشورهای روسیه و اوکراین شانس بیشتری برای ایران و ترکیه برای ورود بیشتر به بازار عراق ایجاد می‌کند. شناخت بازار عراق و دیگر کشورهای همسایه و بازاریابی صحیح محصولات می‌تواند نقش مهمی در این رقابت ایفا کند.

اما در مورد تغییرات تحولات داخلی و ناآرامی‌های سیاسی اخیری که در عراق صورت گرفته، گزارشی امیر صباغ، مدیریت اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو در فضای مجازی منتشر کرده، بیان کرده: تحولات سیاسی اخیر عراق و بسته شدن مرز آن کشور با ایران اثرات زیادی بر حوزه معدن و صنایع معدنی بخصوص در حوزه‌های سیمان و فولاد دارد.

در بخش دیگری از این گزارش می‌خوانیم: آمار نشان می‌دهد که صادرات حوزه معادن و فلزات ایران به آن کشور به‌طور متوسط ۱۸۵ میلیون دلار در ماه بوده که رشد نسبت به سال ۱۳۹۹ داشته و این کشور در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین مقاصد صادرات بخش معدن ایران است

مدیریت اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو در پایان نتیجه‌گیری کرد: جمع صادرات از ابتدای ۱۴۰۰ تا به امروز ۲٫۵۹ میلیارد دلار به وزن ۲۱ میلیون تن است. از نظر ارزشی زنجیره فولاد به ارزش ۶۳% کل، بیشترین ارزش صادرات ایران به عراق بوده و از نظر وزنی نیز زنجیره سیمان با سهم ۵۳% بیشترین تناژ صادرات به آن کشور بوده است.

صادرات فولاد و سیمان پشتِ مرزهای عراق

پایان پیام/ ف

کد خبر 1053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =