کد خبر 1104
۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

نماینده مردم یزد:

صادرات فولاد هم خام‌فروشی است

صادرات فولاد هم خام‌فروشی است

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ۱۰ سال پیش گفته می‌شد که نباید خام‌فروشی شود، یعنی سنگ فروخته نشود و به طور مثال آهن را به فولاد تبدیل کنیم، اما الان باید گفت که فولاد هم خام‌فروشی است.

به گزارش آهن‌نیوز، محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در نشست فعالان اقتصادی استان یزد با وزیر صمت، گفت: در حوزه معدن رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند که خام‌فروشی صورت نگیرد، اما متأسفانه ما در کشور در حوزه معدن راهبرد و چشم‌انداز نداریم و یقیناً باید در راستای فرمایشات رهبر انقلاب و تحقق سیاست‌ها برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی از دیگر تأکیدات مقام معظم رهبری را جلوگیری از خام‌فروشی معادن بیان کرد و افزود: اگر ۱۰ سال پیش گفته می‌شد که نباید خام فروشی شود، یعنی سنگ فروخته نشود و به‌طور مثال آهن را به فولاد تبدیل کنیم، اما الان باید گفت که فولاد هم خام‌فروشی است و اکنون در صنایع پایین‌دستی تولیدات خود را افزایش دهیم، چون تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده در این رده صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: وزارت صمت باید در بخش صنایع پایین‌دستی وقت بیشتری اختصاص دهد و ما نیز در استان یزد به همراه کارآفرینان طرحی را در این بخش ارائه کنیم. در بحث معادن و تولید آهن یزد ازجمله استان‌های موفق بوده و درزمینه صنایع پایین‌دستی اصلاً موفق نبوده‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر 1104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =