کد خبر 1119
۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

عامریان:

خبری از رانت و فساد در صندوق بازنشستگی فولاد نیست

خبری از رانت و فساد در صندوق بازنشستگی فولاد نیست

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با استقبال از عزم صندوق در فسادستیزی گفت: صندوق فولاد دیگر حیاط خلوت نیست و با رانت‌خواری و بریز و بپاش‌هایی که از قبل بوده به شدت مقابله کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آهن‌نیوز، براساس دعوت رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و به‌منظور پیگیری وضعیت حقوق بازنشستگان صندوق فولاد، حسین عامریان مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با حضور در جلسه این کمیسیون گزارشی از وضعیت صندوق، اقدامات انجام شده، چالش‌ها و برنامه‌های پیش‌رو ارائه داد.

عامریان در این جلسه که نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات نیز حضور داشتند با اشاره به تاریخچه صندوق بازنشستگی فولاد به تشریح وضعیت صندوق در زمان شروع به کار تیم مدیریتی جدید صندوق پرداخت و با ارائه وضعیت شرکت‌های تابعه گفت: با تلاش مجاهدانه به سمت سودآورشدن شرکت‌ها حرکت می‌کنیم.

عامریان با اشاره به اقدامات و دستاوردهای مدیریت جدید صندوق در حوزه بازنشستگی گفت: با وجود مشکلات موجود، همیشه نگاه ویژه به تکریم بازنشستگان داشته‌ایم. تعریف سرفصل بودجه جداگانه برای رفاهیات آنان، افزایش سرانه درمان، حذف فرانشیز، ارائه سفرهای زیارتی و سیاحتی به بازنشستگان، تجهیز و به روز کردن دفاتر امور بازنشستگی و غیره برخی از این اقدامات بوده است.

عامریان گفت: با توجه به‌ شرایط اقتصادی بازنشستگان و اهمیت این مقوله، درخواست داریم مجلس به صندوق فولاد نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

نماینده سازمان برنامه و بودجه نیز با بیان اینکه با ارائه متمم بودجه برای سال جاری تاحدودی به صندوق کمک خواهد شد افزود: در بودجه سال آینده اعتبار لازم را برای صندوق فولاد در نظر خواهیم گرفت.

نماینده دیوان محاسبات نیز از آمادگی دیوان برای کمک به حل مشکلات صندوق خبرداد.

وی گفت: ادغام شرکت‌های زیان‌ده به منظور افزایش بازدهی دارایی‌ها می‌تواند یک راهکار عملی برای صندوق بازنشستگی فولاد باشد.

در عیسی‌زاده رییس کمیسیون اجتماعی با اشاره به گزارش دقیق مدیرعامل صندوق فولاد گفت: صندوق فولاد شرایط خاصی دارد که اطمینان داریم عامریان و همکارانشان با روحیه جهادی و انقلابی می‌توانند مشکلات صندوق را رفع کنند.

وی با استقبال از عزم صندوق در فسادستیزی گفت: صندوق فولاد دیگر حیاط خلوت نیست و با رانت‌خواری و بریز و بپاش‌هایی که از قبل بوده به شدت مقابله کرده است.

عامریان پس از این نشست با حضور در محل هیات رئیسه مجلس با تعدادی از اعضای هیات رییسه دیدار کرد.

گفتنی است معاونان توسعه مدیریت و منابع و فنی و عملیات بیمه‌ای و مشاور مدیرعامل صندوق در امور مجلس و پیگیری‌های ویژه در این دیدارها حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 1119

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =