کد خبر 1169
۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

موانع بهره‌برداری از فولاد رخ رفع شد

موانع بهره‌برداری از فولاد رخ رفع شد

نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه رفع موانع اساسی تکمیل و بهره‌برداری از پروژه بزرگ مجتمع فولاد رخ تربت‌حیدریه، مرحله نخست این طرح در پایان سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش آهن‌نیوز، محسن در جریان بازدید اصحاب رسانه از پروژه در حال ساخت مجتمع فولاد رخ تربت‌حیدریه افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۷ آغاز شده است اما سرعت پیشرفت آن به دلیل وجود  مشکلات اساسی به کندی پیش رفته است.

وی تغییر کاربری زمین و انتقال سند به نام فولاد و سپس مشکل تامین آب از طریق شرکت طوس مسیر، تامین برق، پیمانکار ضعیف و مشکل امور بانکی و ال. سی از جمله مشکلات اساسی تکمیل مجتمع فولاد رخ تربت حیدریه بود که همه آنها رفع شده است. رخ

زنگنه با بیان اینکه پیشرفت پروژه فولاد تربت حیدریه بویژه در یک سال تشکیل دولت سیزدهم از ۱۰ به  ۴۰ درصد رسید، گفت: فقط در حوزه تجهیزات و امکانات اقامتی و رفاهی که برای کارگران پروژه باید فراهم شود، ظرف ۲ سال اخیر هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل مجتمع فولاد رخ تربت‌حیدریه نیز به خبرنگاران گفت: این پروژه با ظرفیت سالانه ۴.۱ میلیون تن در زمینی به مساحت ۵۵۰ هکتار احداث شده است.

مسعود گل‌شیرازی افزود: در این پروژه سه طرح آهن اسفنجی با تولید ۲ میلیون تن، ذوب و ریخته‌گری با یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن و تولید ورق فولادی با ۱.۵ میلیون تن در سال راه‌اندازی می شود.

وی با بیان اینکه مجموع هزینه احداث این پروژه یک میلیارد یورو برآورد می‌شود، اظهار داشت: پروژه بر اساس استانداردهای "ایمیدرو" در حال ساخت است.

او با اشاره به ظرفیت هشت میلیون تنی گندله فولاد در منطقه افزود: این ظرفیت در آینده نزدیک به ۱۷ میلیون تن خواهد رسید و حجم این پروژه به بزرگی مجتمع فولاد مبارکه خواهد بود که با ایجاد زنجیره‌های پایین دستی و صنایع وابسته اقتصاد شرق کشور را متحول خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =