کد خبر 1200
۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

جای خالی متخصصان در تصمیمات صنعت فولاد

جای خالی متخصصان در تصمیمات صنعت فولاد

تحلیلگر ارشد بین‌المللی موادمعدنی و فولاد گفت: یکی از مشکلات اصلی در زنجیره فولاد کشور، تصمیمات خلق‌الساعه‌ای است که گرفته می‌شود و با متخصصان و کارشناسان این بخش مشورتی از سوی مسوولان صورت نمی‌گیرد.

 به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، سومین گردهمایی مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ فولاد متیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ فولاد متیل، مهندس رضا حیدری مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل در این گردهمایی با اشاره به اینکه رکود بوجودآمده در بازار فولاد طی ماه‌های اخیر شدت بیشتری گرفته اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود در بازار لازم است تا مدیران شرکت‌های زیرمجموعه هماهنگی بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا بتوانند این دوران سخت را سپری کنند.

کیوان جعفری‌طهرانی تحلیلگر ارشد بین‌المللی موادمعدنی و فولاد به عنوان میهمان این گردهمایی با اشاره به فضای حاکم بر بازار زنجیره فولاد اظهار کرد: یکی از راهکارهایی که می‌تواند باعث حفظ و بقای تولیدکنندگان در بازار باشد این است که با همکاری و تفاهم هرچه بیشتر زیان‌های وارده به حداقل برسد تا به این ترتیب ضمن تامین نیاز واحدهای فولادی به مواد اولیه، توسعه در معدن‌کاری کشور نیز شکل گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: لازم است برای رسیدن به اهداف تعریف شده برای صنعت فولاد کشور در افق چشم‌انداز تولیدکنندگان فعلی این صنعت بتوانند در چرخه تولید باقی بمانند و روند فعالیت‌ آنها در تمام حلقه زنجیره ارزش از تولید تا فروش حفظ شود.

به گفته این تحلیلگر ارشد بین‌المللی موادمعدنی و فولاد، یکی دیگر از اقداماتی که می‌تواند منجر به حفظ و بقای بازار شود این است که در هر شرایطی صادرات انجام شود؛ چراکه شرکت‌های تولیدی، تبدیلی و خدماتی تنها در صورتی می‌توانند منتفع باشند که محصولات‌ آن‌ها را بتوانند در بازارهای موجود به فروش برسانند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی در زنجیره فولاد کشور، تصمیمات خلق‌الساعه‌ای است که گرفته می‌شود و با متخصصان و کارشناسان این بخش مشورتی از سوی مسوولان صورت نمی‌گیرد؛ در حال حاضر یکی از مواردی که باعث به وجود آمدن چالش برای تولیدکنندگان زنجیره فولاد شده این است که نقش بنگاه‌ها و تشکل‌ها در تصمیم‌گیری‌ها محدود است، از این رو به نظر می‌رسد اتحاد فعالان صنعت، معدن و فولاد در شرایط موجود ضروری است.

جعفری‌طهرانی با نگاهی به اتفاقات رخ داده در بازار جهانی فولاد عنوان کرد: در حال حاضر شاهد کاهش شدید قیمت‌ها در بازار فولاد هستیم که در این میان نقش اتحاد استراتژیک چین و روسیه کاملا محسوس و قابل مشاهده است.

وی در ادامه از رشد و توسعه کمی و کیفی قابل‌توجه کشورهای آسیای‌شرقی در حوزه فولاد خبرداد و گفت: شرکت‌های معروف و صاحبنام کشورهای آسیای‌شرقی در صنعت فولاد تمایل به تعامل و همکاری هرچه بیشتر با فولادسازان بزرگ ایرانی دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =