کد خبر 1219
۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹

تحلیل روزانه بازار آهن داخلی/ صعود ارز، عرضه بازار را حرکت داد

تحلیل روزانه بازار آهن داخلی/ صعود ارز، عرضه بازار را حرکت داد

در بخش عرضه بازار آهن به واسطه تحرکات بازار ارز، نوساناتی مشاهده شد، ممکن است باعث شود متقاضیان وارد بازار شده و به تأمین محصولات موردنیاز خود بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، آنچه از اوضاع بازارها برآورد می‌شود به دنبال ناکامی در دستیابی به توافقات احیای برجام، بازار ارز و آهن و فولاد روند صعودی به خود گرفتند؛ به عبارتی می‌توان گفت هیجانات ناشی از ناامیدی از برجام موجب شد نرخ دلار دوباره اوج بگیرد و به رشد نرخ آهن‌آلات نیز دامن بزند.

برخلاف تحرکاتی که در بازار آهن مشاهده می‌شود سمت تقاضای مصرفی همچنان راکد است و به نسبت گذشته تغییری نداشته و همچنان کمرنگ است؛ اما در سمت عرضه به واسطه تحرکات بازار ارز، نوساناتی در بخش عرضه مشاهده شد به همین دلیل ممکن است متقاضیانی که در انتظار تعیین تکلیف برجام بودند، وارد بازار شده و به تأمین محصولات مورد نیاز خود بپردازند.

در ادامه به بررسی بازارهای آهن و فولاد پرداخته شده است.

بازار آهن

امروز دلار در بازار آزاد، با افزایش ۱۰۰ تومانی نسبت به روز دوشنبه ،  ۳۱ هزار و ۳۰۰ تومان معامله می‌شود که با صعود خود در روزهای اخیر بازار آهن را نیز تحت تاثیر خود کمی بالا کشید. 

قیمت میلگرد همچنان روند صعودی دارد. تا به این لحظه شش شرکت اعلام قیمت کردند ۱ شرکت ثابت و ما بقی ۵۰ تا ۱۵۰ تومان افزایش داشتند.

در بازار نبشی و ناودانی شرکت ناب تبریز و اشتهارد اعلام قیمت کردند که تا به این لحظه قیمت محصولاتشان تغییر نکرده است.

بازار تیر آهن هم مانند میلگرد افزایشی بوده شرکت ظفر بناب ۵۰ تومان افزایش و شرکت ذوب آهن هم تغییرات افزایشی در قیمت خود داشته است.

در بازار پروفیل شرکت نیکان اعلام قیمت کرده که در یک محصول ۳۰۰ و در محصول دیگر ۴۰۰ تومان افزایش داده است.

انواع ورق‌ها نیز در مسیر افزایش قرار گرفتند به طوری که قیمت ورق آهن و انواع آن در بازار حدود ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان افزایش داشت اما قیمت ورق گالوانیزه، رنگی و روغنی در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد. قیمت روز تیرآهن نیز به تبعیت از جو غالب بازار افزایشی بود به طوری که در عمده شرکت‌ها از ۱۰ الی ۱۰۰ هزار تومان نوسانات افزایشی مشاهده شد.

همچنین قیمت روز قوطی پروفیل و قیمت لوله داربستی، گازی و ... نیز مانند سایر محصولات فولادی رو به افزایش بود که حدود ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان برآورد شد.

بازار بورس 

شاخص کل این بازار در زمان بسته شدن معاملات امروز ۴ هزار و ۱۵۶ واحد رشد داشت و به یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۱۲۶ واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن تا پایان معاملات ۲ هزار و ۷۷۴ واحد افزایش یافت و در ارتفاع ۴۰۵ هزار و ۲۵۷ واحدی قرار گرفت.

شاخص فلزات اساسی با افزایش ۶ هزار و ۳۶۴ واحدی، رقم ۹۸۸ هزار و ۹۴۴ واحد را نشان داد.

در عین حال نمادهای «فولاد»، «خودرو»، «فارس»، «خساپا»، «فملی»، «حکشتی» و «شتران» بیشترین تاثیر را در صعودی شاخص کل داشتند.

علاوه بر این، نمادهای «فروس»، «خچرخش»، «خکار»، «ختوقا»، «غشان»، «وبیمه» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند.

همچنین نمادهای «غدشت»، «شاملا»، «تکشا»، «شپارس»، «فنورد»، «زمسگا» و «دالبر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

بورس کالا

 آمار روزگذشته از بورس کالا بیانگر افزایش ۱/۶ درصدی نرخ شمش بود، به طوری که از ۲۱۷ هزار و ۸۴۰ تن شمش حدود ۱۸۲ هزار و ۳۷۰ تن معامله شد. نرخ شمش در معاملات روز گذشته ۱۲ هزار و ۵۶۲ تومان برآورد شد که بیانگر افزایش ۱/۶ درصدی نرخ این محصول در مقایسه با عرضه هفته گذشته است.

امروز در تالار صنعتی بورس کالا قرار بود ۲۴ هزار و ۱۰۰ تن محصول فولادی مورد معامله شود که از این حجم، ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن به تابلوی معاملات راه پیدا کرد.

در همین حال، تابلو معاملاتی بورس کالا شاهد حجم عرضه ۲ هزار تنی ورق رنگی بود که در نهایت معامله نشد.

همچنین، ورق گالوانیزه G با کاهش حجم عرضه روبرو شد و فقط ۱۰ هزار و  ۷۰۰ تن روی تابلوی معاملات قرار گرفت و در نهایت به میزان ۸ و ۴۰۰ تن از این محصول فروخته شد.

در این میان نیز، فقط ۵۰ تن از ۸۰۰ تن ورق قلع اندود مورد عرضه شده، ازروی  تابلوی معاملات بورس کالا به فروش رسید.

پایان پیام

کد خبر 1219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =