کد خبر 1251
۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

اراده جدی برای تسهیل‌گری امور گمرکی فولاد مبارکه

اراده جدی برای تسهیل‌گری امور گمرکی فولاد مبارکه

مدیرکل گمرک اصفهان در دیدار با مدیرعامل فولاد مبارکه، از اراده گمرک برای تسهیل‌گری امور گمرکی و ترخیص هرچه سریع‌تر تجهیزات طرح‌های توسعه و مواد اولیه ورودی و محصولات صادراتی فولاد مبارکه خبرداد.

به گزارش آهن‌نیوز، رسول کوهستانی مدیرکل گمرک اصفهان با بیان اینکه در این جلسه مشکلات و مباحث حوزه ترخیص اقلام وارداتی و صادراتی این شرکت مورد بررسی و تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت، مطرح کرد: در کشور فقط دو گمرک اختصاصی وجود دارد که متعلق به شرکت‌های فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان هستند، با این‌حال موضوع و اهمیت ایجاد مجتمع گمرکی نیز مورد تاکید قرار گرفت تا این شرکت بتواند حجم عظیمی از واردات و صادرات خود را از طریق همین مجتمع ترخیص کند.

وی با اشاره به لزوم ایجاد باسکول ریلی برای تسهیل هرچه بیشتر ترخیص کالاها، افزود: گمرک در این زمینه نیز همکاری خواهد کرد تا ترخیص اقلام توسعه‌ای فولاد مبارکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

مدیرکل گمرک اصفهان با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه صنعتی مادر و بزرگ‌ترین فولادساز کشور است، ادامه داد: برای بخش گمرک این شرکت چارت اختصاصی تدارک دیده‌ شده و نگاه گمرک بر این اصل استوار است که بیشترین تسهیلات را به شرکت‌های مادر ارائه کند.

کوهستانی تخصیص مسیر آبی به شرکت فولاد مبارکه برای انجام هرچه سریع‌تر امور گمرکی را ازجمله تسهیلات دیگر اداره گمرک برای شرکت‌های تولیدکننده و بزرگ مانند فولاد مبارکه دانست و یادآور شد: پیش‌ از این مسیرهای سبز، زرد و قرمز وجود داشتند اما از این ‌پس با تعریف مسیر آبی تلاش خواهیم کرد که اقلام فولاد مبارکه بدون هرگونه معطلی در گمرک برای نصب در محل شرکت و سایر مکان‌های موردنظر ترخیص شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =