کد خبر 1271
۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷

رئیس سازمان صمت کرمان:

سهم ۳۰ درصدی کرمان در تولید فولاد / اصفهان پیشگام است

سهم ۳۰ درصدی کرمان در تولید فولاد / اصفهان پیشگام است

رئیس سازمان صمت کرمان از انجام 30 درصد از فعالیت‌های فولادی کشور در این استان خبرداد و گفت: استان کرمان می‌توانست در صنعت فولاد پیشگام باشد اما اصفهان پیشرو شد.

به گزارش آهن‌نیوز، مهدی حسینی‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه در شهرستان بردسیر به تبیین تکمیل زنجیره‌های ارزش پرداخت و اظهار کرد: رشد ۱۰ درصدی در حوزه صنعت و معدن را در برنامه ششم توسعه در بدترین شرایط کشور تجربه کردیم.

طبق اعلام او، ۲۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در تکمیل زنجیره ارزش در استان اتفاق افتاده است و بیش از ۳۰ درصد فعالیت‌های فولادی کشور در استان کرمان است.

رئیس سازمان صمت کرمان اضافه کرد: در افق ۱۴۰۴ مقرر شده که ۴۱ درصد کنسانتره کشور و ۳۲ میلیون تن گندله کشور در استان کرمان تولید شود که امیدواریم به آن دست یابیم.

وی در ادامه گریزی به رشد اقتصادی کرمان زد و عنوان کرد: ۴.۵ درصد رشد اقتصادی استان در حوزه بهره وری است که در برنامه هفتم توسعه روی این موضوع متمرکز شده‌ایم.

او از پیگیری‌های مسئولان استانی برای تخصیص حقوق دولتی از طریق شورای معادن سخن به میان آورد و در ادامه به کمک های شرکت های معدنی در تکمیل زیرساخت‌های استان اشاره کرد و گفت: تفویض اختیار بیشتر به استانداران برای توسعه کمک زیادی می‌کند.

رئیس سازمان صمت استان کرمان قدمت تولید فولاد در کشور را ۵۰ سال عنوان کرد و افزود: استان کرمان می‌توانست در این صنعت پیشگام باشد اما اصفهان پیشرو شد.

او از میزان مصرف آب در بخش های گوناگون و قیاس آن با آب مصرفی صنعت سخن به میان آورد و اظهار کرد: در استان کرمان حدود شش میلیارد مترمکعب آب مصرف می‌شود و آب مصرفی در حوزه صنعت در مقیاس با ۶ میلیارد مترمکعب عدد بزرگی نیست.

رئیس سازمان صمت استان کرمان GDP کشور در حوزه معدن را ۱.۳ درصد اعلام کرد و افزود: برای توسعه پایدار باید سه رکن اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی در نظر گرفته شود.

او، بیان می‌کند: در قانون بودجه امسال ۲ درصد از محل فروش معادن به راه‌ها اختصاص یافته است و یک درصد از محل فروش معادن برای آلایندگی و خساراتی که معادن به منابع طبیعی و ... می‌زند، گذاشته شده است.

حسینی نژاد اضافه کرد: سقف بودجه تخصیصی از محل حقوق ۱۵ درصد در بودجه امسال  ۸۱۰ میلیارد تومان و سقف بودجه یک درصد از محل فروش معادن حدود ۵۱۰ میلیارد تومان تعیین شده و به دنبال حل این مسئله در بودجه سال آینده هستیم. گفتنی است مابقی وصولی ها به عنوان بودجه عمومی اختصاص می یابد.

طبق اعلام رئیس سازمان صمت استان کرمان، از ابتدای سال تاکنون میزان وصولی حقوق دولتی استان کرمان حدود ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است و براساس واریزی باید حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به استان کرمان برگشت داده شده باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =