کد خبر 1338
۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

افت تقاضا سنگ‌آهن چین در صورت تداوم کرونا

افت تقاضا سنگ‌آهن چین در صورت تداوم کرونا

بنا بر گزارش‌ها می‌توان اتتظار داشت ماه‌های آینده چشم‌انداز بازار سنگ آهن روشن نباشد و افت تقاضا را شاهد باشیم به ویژه اگر سیاست کووید صفر تداوم داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، آخرین قیمت معاملات سنگ آهن در بورس دالیان و سنگاپور با وجود برخی افزایش‌ها در روز جمعه، دومین زیان سه ماهه خود را ثبت کردند، زیرا نگرانی‌ها در مورد سیاست سختگیرانه کووید صفر چین و آشفتگی بخش املاک آن همچنان بر بازارها تسلط دارد.

با این حال، امید به حمایت از سیاست‌های پایدار برای اقتصاد بیمار چین و افزایش تقاضای فولاد در بخش ساخت و ساز، تا حدودی از بازار فولاد حمایت می‌کند.

پرمعامله‌ترین قرارداد سنگ آهن ژانویه در بورس کالای دالیان چین با ۰.۱ % افزایش به ۱۰۱.۶۶ دلار در هر تن رسید. در بورس سنگاپور هم قرارداد سنگ آهن اکتبر با ۰.۶ % افزایش به ۹۶ دلار در هر تن، رسید. در بازار نقدی، سنگ‌آهن ۶۲ % تا ۱۸ % نسبت به سه ماهه قبل کاهش داشته است. آخر هفته گذشته قیمت ۹۵.۹۵ دلار در هر تن سی اف آر بود.

به گفته تحلیلگران، افزایش تقاضا در آستانه تعطیلات هفته طلایی چین که از امروز آغاز شده، از قیمت سنگ آهن حمایت کرد.

ولی در مجموع می‌توان اتتظار داشت ماه‌های آینده چشم‌انداز بازار سنگ آهن روشن نباشد و افت تقاضا را شاهد باشیم به ویژه اگر سیاست کووید صفر تداوم داشته باشد.

این در حالی است که بر اساس آخرین داده‌های منتشرشده توسط شرکت‌های صنعتی بزرگ چین، در ماه‌های ژانویه تا آگوست سود ناخالص آن‌ها با ۲.۱ درصد کاهش در سال به ۵.۵۳ تریلیون یوان (۷۷۲ میلیارد دلار) رسید.
در ماه آگوست سود ناخالص این شرکت‌های صنعتی با کاهش ۷ درصدی نسبت به سال قبل به ۶۳۲.۵ میلیارد یوان رسید.
به طور کلی، سود شرکت‌های صنعتی علی رغم کاهش (در ماه آگوست) نسبت به ماه قبل، نشانه‌هایی از بهبود را نشان داد. ساختار صنعتی به طور متوسط بهبود یافت و سود بخش‌های میان دستی و پایین دستی به بهبود ادامه داد. ولی با این حال، هزینه‌های تولید و عملیات این شرکت‌ها بالا ماند و پایه و اساس بهبود سودآوری آنها مستحکم نیست.
بنا بر گزارش، ۱۶ بخش از ۴۱ بخش صنعتی چین شاهد افزایش سود در طول سال نسبت به ژانویه تا آگوست بوده‌اند که در میان آنها سود ناخالص برای بخش زغال سنگ با ۷۰۹ میلیارد یوان یا ۱۱۲ درصد در سال افزایش یافته است. بخش شیمیایی نیز با ۵ درصد افزایش در سال به ۵۴۱.۶ میلیارد یوان رسید که رتبه دوم را کسب کرد.
از سوی دیگر، بخش استخراج فلزات آهنی چین طی هشت ماه گذشته شاهد کاهش ۲۷.۹ درصدی سود در سال و رسیدن به ۴۸ میلیارد یوان بود، در حالی که بخش فولادسازی با افت ۸۷.۷ درصدی، بیشترین کاهش سالانه را در بین تمام بخش‌ها ثبت کرد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =