کد خبر 1355
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

وجود ۶ هزار معدن بلاتکلیف در کشور

وجود ۶ هزار معدن بلاتکلیف در کشور

۵۰۴۰ معدن بلااستفاده یا متروکه به مزایده گذاشته شده باید به افرادی که توانایی راه‌اندازی آنها را دارند و به عنوان فعال معدنی شناخته می شوند واگذار شود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، سیف‌الله امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در رابطه با خبر مزایده فروش ۵۰۴۰ معدن بلااستفاده یا متروکه در کشور گفت: معادن به مزایده گذاشته شده باید به افرادی که توانایی راه‌اندازی آنها را دارند و به عنوان فعال معدنی شناخته می شوند واگذار شود تا معادن از بلاتکلیفی خارج و فعال و اشتغال‌زا شوند.

وی اظهار داشت: رسته شغلی من به معدن ارتباطی ندارد و بیشتر در حوزه صنایع معدنی فعالیت دارم ولی به عنوان فردی آشنا به فضای کاری معدن، باید بگویم مزایده معادن اقدام بسیار بزرگ و مفیدی است.

این مقام مسئول در وزارت صمت تصریح کرد: سرعت عمل در برگزاری مزایده‌ها موجب مشخص شدن وضعیت معادن و امکان فراهم شدن اشتغال، تولید، صادرات و ارزاوری خواهد شد.

امیری در پاسخ به پرسشی مبنی بر بالا بودن قیمت معادن در مزایده‌ها، گفت: در مزایده اخیر و مزایده‌های مشابه، یک محدوده معدنی برای مزایده انتخاب و قیمت مشخصی برای آن تعیین می‌شود و سرمایه‌گذار حایز شرایط پس از برنده شدن معدن را به بهره‌برداری می‌رساند. برهمین اساس، با توجه به سود قابل توجه آن، محدوده معدنی گران به حساب نمی‌آید.

وی، شرط سوددهی معادن را واگذاری معادن به افراد کاربلد و آشنا دانست و افزود: نباید هر فرد و شخصی در این مزایده‌ها شرکت کند بلکه باید کسانی در این مزایده‌ها حضور یابند که واقعاً کننده کار باشند، ضمن اینکه برای خرید معادن توانایی مالی، علمی و فنی و توانایی فراهم کردن تجهیزات و دانش فنی را داشته باشند تا بتوانند کار کنند و اگر این افراد معادن را خریداری کنند حتی در صورت گران بودن معادن هیچوقت گران نخواهد بود و باز هم سود و منفعت مالی در انتظار آنها خواهد بود.

پایان پیام/ف

کد خبر 1355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =