کد خبر 1385
۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰

برنامه‌های پُربار فولاد مبارکه در نیمه دوم سال

برنامه‌های پُربار فولاد مبارکه در نیمه دوم سال

رسالت فولاد مبارکه تولید فولادهای کیفی است که هم تولیدکننده کمتری دارد و هم حاشیه سود بیشتر.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، عباس محمدی مدیر کوره‌های قوس الکتریکی شرکت فولاد مبارکه، در رابطه با ظرفیت بالای شرکت فولاد مبارکه و برنامه‌ریزی‌های تولید گفت: در واحد حمل مواد، توزیع آهن اسفنجی، بریکت و قراضه جهت تولید ۷.۲ میلیون تن تختال در سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی شده است. باید بسترسازی جهت افزایش ظرفیت حمل مواد برای تأمین و توزیع مواد اولیه و افزودنی با تجهیزات موجود تا سقف ۹ میلیون تن و بیشتر ایجاد کنیم.

وی افزود: اصلاح و بهینه‌سازی سیکل‌های آب خنک‌کننده تجهیزات کوره‌های قوس از دیگر مباحث مهم این حوزه است که برای این هم پروژه‌های خوبی تعریف شده است. برای اصلاح و بهینه‌سازی سیستم‌های خروجی کوره‌های قوس نیز اقدامات مناسبی انجام شده است. در بخش حمل مواد، فراوری قراضه‌های سنگین نیز یکی از برنامه‌های پیش رو است.

محمدی در ادامه گفت: طراحی و نصب دستگاه تولید بریکت از غبارات شارژ مواد از دیگر برنامه‌های این بخش است؛ چراکه فولاد مبارکه به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی باید کمترین ضایعات خود را نیز به محصول تبدیل کند. رسالت ما تولید فولادهای کیفی است که هم تولیدکننده کمتری دارد و هم حاشیه سود بیشتر. ناحیه فولادسازی این موضوع را به‌عنوان یک راهبرد اساسی پیگیری می‌کند و به دستاوردهای خوبی هم دست یافته است.

ایشان در رابطه با اقداماتی که در جهت نوسازی تجهیزات و کوره‌ها برنامه‌ریزی شده، توضیح داد: هر شرکت پویا برای رشد و حرکت روبه‌جلو باید برنامه داشته باشد. بر همین اساس در ناحیه فولادسازی و تولید فولاد مذاب در ۶ بخش پروژه‌های نوسازی تعریف کرده‌ایم که شامل اولویت‌های ایمنی، اولویت‌های زیست‌محیطی، اولویت‌های نیروی انسانی، اولویت‌های تجهیزاتی کوره‌های قوس، اولویت‌های تجهیزاتی واحدهای حمل مواد و تجهیزات جانبی و اولویت‌های بهره‌برداری می‌شود که برای هر بخش پروژه‌های شاخصی تعریف‌شده و در حال پیگیری هستیم.

پایان پیام/

کد خبر 1385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =