کد خبر 1386
۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲

سازوکار بلاتکلیف بازار آهن

سازوکار بلاتکلیف بازار آهن

در حال حاضر بین عواملی که بازار فعلی را رقم زده است ارتباط منطقی دید نمی‌شود و هر سیاستی که با هدف تنظیم بازار ابلاغ می‌شود اگر موجب آشفتگی بیشتر یا هرج و مرج شود، حذف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، به اعتقاد برخی فعالان حوزه فولاد و آهن، کشور ما در این زمینه مازاد تولید نیز دارد و قاعدتاً نباید قیمت محصولات فولادی افزایشی باشد اما ظاهرا به دلیل نرخ افزایشی تورم و نرخ دلار و کاهش ارزش پول ملی کشور، نرخ آهن‌آلات با افزایش چشمگیری اعلام می‌شود.

حمیدرضا رستگار رئیس اتحادیه آهن و فولاد تهران قیمت فعلی اهن و فولاد را با قیمت‌ها ابتدای سال همسان دانسته و اظهار کرد: تولید فولاد کشور ما بیش از نیاز داخلی است و مازاد تولید داریم و با توجه به این امر منطقی است که قیمت‌ها کاهش بیابد اما واقعیت بازار آهن خلاف واقع است.

رستگار در ادامه بیان کرد: گاهی اوقات شاهد نوسانات لحظه‌ای قیمت آهن‌آلات هستیم اما با وجود این بازار فولاد و آهن در مقایسه با سایر بازارها افزایش قیمت چشمگیری نداشته است.

وی همچنین تصریح کرد: برای تصمیم‌گیری درباره اوضاع بازار و حل برخی چالش‌ها و مسائل مختلف باید مسئولان مرتبط و خصوصی‌ها باید هماهنگی ایجاد شود اما به نظر می‌رسد افرادی بیرون از این صنعت و در تعیین سمت و سوی بازار دست دارند.

این فعال صنعتی اظهار کرد: برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی اولین قدم توانایی پیش‌بینی از آینده آن بازار و اشتغال و شرایط دیگر است اما آنچه درحال حاضر در کشور ما رقم می‌خورد و با وجود اقتصاد متزلزل آن نمی‌توان چشم‌انداز روشنی برای هر نوع سرمایه‌گذاری تصور کرد.

وی در ادامه افزود: بالا رفتن برخی هزینه‌ها از قبیل حقوق نیروی انسانی، مواد اولیه، سوخت و انرژی، نرخ ارز و... در مجموع افزایش قیمت محصول نهایی را در پی دارد که تولیدکننده را ناگزیر به افزایش قیمت وادار می‌کند.

رستگار اضافه کرد: دوگانگی که برای صاحبان مشاغل و تولیدکنندگان ایجاد شده آنها را دچار سردرگمی کرده است زیرا آنها سرمایه خود را تبدیل به محصول کرده‌اند و نمی‌توانند بدون در نظر گرفتن منافع خود اقدام به فروش کنند.

رئیس اتحادیه آهن و فولاد تهران گفت: در حال حاضر بین عواملی که بازار فعلی را رقم زده است ارتباط منطقی دید نمی‌شود و هر سیاستی که با هدف تنظیم بازار ابلاغ می‌شود اگر موجب آشفتگی بیشتر یا هرج و مرج شود، حذف می‌شود و دولت با هماهنگی بخش‌های مختلف خصوصی و انجمن‌ها و ... به تدوین برنامه بهتری اقدام می‌کند.

کد خبر 1386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =