کد خبر 1417
۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

بخش خصوصی تکیه‌گاه صنعت فولاد

بخش خصوصی تکیه‌گاه صنعت فولاد

عمده سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در صنایع پایین‌دستی و دارای ارزش افزوده فولاد کشور طی سالیان اخیر توسط بخش خصوصی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، قاسم خلیل خلیلی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فولاد البرز ایرانیان در رابطه با ضرورت بازنگری در شیوه تامین مواد اولیه گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف سیاست‌گذاران کلان صنعت فولاد کشور، مقابله با خام‌فروشی و تولید محصولات دارای ارزش افزوده است.

این هدف در راستای تحقق برنامه‌های کلان کشور به ویژه در افق ۱۴۰۴ برای صنعت فولاد در نظر گرفته شده اما کمتر از نگاه ملی به آن توجه شده است. عمده سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در صنایع پایین‌دستی و دارای ارزش افزوده فولاد کشور طی سالیان اخیر توسط بخش خصوصی انجام شده است و علی‌رغم ضرورت توسعه این صنایع، تولیدکنندگان با چالش‌های مختلفی اعم از نحوه قیمت‌گذاری زنجیره فولاد، کمبود مواد اولیه، وضع عوارض صادراتی، قطعی برق و... دست و پنجه نرم می‌کنند.

با این حال، برخی شرکت‌های بخش خصوصی در پایین‌دست فولاد، علی‌رغم تمامی این مشکلات توانسته‌اند با به کارگیری از دانش و تکنولوژی روز تولید و همچنین نیروهای انسانی متخصص و کاردان بر معضلات موجود غلبه کنند و تولید محصولات نوین و نهایی صنعت فولاد را در دستور کار خود قرار دهند.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =