کد خبر 1442
۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲

تولید ۸۲۰ هزار تن محصول در ذوب‌آهن

تولید ۸۲۰ هزار تن محصول در ذوب‌آهن

مدیر نورد ذوب‌آهن اصفهان گفت: در شش ماهه ابتدایی امسال حدود ۸۲۰ هزار تن انواع محصول با ارزش افزوده بالا در کارگاه‌های مختلف مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان تولید شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، محمدامین یوسف‌زاده با بیان اینکه مجموعاً برای نخستین بار در ۶ ماهه نخست امسال تناژ بی سابقه ۹۶,۴۴۷ تن کلاف به ثبت رسید، اظهار کرد: مجموع تولید کلاف در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۶۸ هزار و ۶۱۴ تن بوده که نشان می‌دهد تولید کلاف در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵ درصد نسبت به مشابه سال قبل رشد داشته است. این رقم در کل سال ۱۳۹۹ برابر ۳۸ هزار و ۴۰ تن بوده که گویای رشد چهار برابری در دو سال اخیر است.

وی با بیان اینکه مهندسی نورد و کارگاه ۳۵۰ این آمادگی را دارد در صورت تأمین شمش و قطعات ضروری امسال رکورد ۲۰۰ هزار تن در سال برای تولید کلاف را ثبت کند، افزود: در کارگاه نورد ۶۵۰ نیز ۲,۴۳۰ تن ریل و همچنین H۲۴ (سبک و سنگین) در مرحله نخست تولید آزمایشی که موفقیت‌آمیز هم بود به میزان ۱,۲۰۰ و تیرآهن ۳۰ سبک نیز برای نخستین بار با طرح جدید به میزان ۲,۷۱۸ تن با حداقل ضایعات تولید شدند و همچنین با تغییر طرح منحصر به فرد که در نورد تیرآهن ۳۰ انجام گرفت، به‌طوری‌که روش تولید با تمرکز روی تاندم میل و قفسه A۵ این محصول با شرایط بهتری، با همان تناژ، اما با کیفیت بالا که عیوب فلزی و ابعادی آن به نصف کاهش پیدا کرد، تولید شد.

 به نقل از روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان، یوسف‌زاده تصریح کرد: آرک TH۳۶ اواخر سال گذشته تولید شد، اما نتایج آن در نیمه نخست امسال و به میزان ۱,۱۰۰ تن به ثمر نشست که این محصول استراتژیک، در ایمن‌سازی معادن به ویژه در اکتشافات عمقی حرف اول را می‌زند.

مدیر نورد ذوب‌آهن اصفهان اظهار کرد: ریل R۱۸ نیز از جمله سایر محصولات بود که حدود ۱,۰۰۰ تن در شش ماهه امسال تولید شد و تیرآهن ۱۸ نیز در کارگاه نورد ۵۰۰ رکورد تولید ۹۱۵, ۷۴ را به ثبت رساند.

یوسف‌زاده گفت: تولید تیرآهن ۲۰ برای نخستین بار در کارگاه نورد ۵۰۰ به میزان ۵۰۰ تن به ثبت رسید و این فرصتی شد تا در کارگاه ۶۵۰ فرصت تولید محصولات صنعتی و استراتژیک ایجاد شود.

وی اظهار کرد: ناودانی ۱۸ نیز به‌صورت انیورسال در نورد ۵۰۰ با رعایت کیفیت، شکل ظاهری و تناژ تولیدی به میزان ۵,۶۹۰ تن به ثبت رسید و ناودانی ۲۰ سنگین کارگاه ۶۵۰ به روش انیورسال نیز نورد شد.

به گفته مدیر نورد ذوب آهن اصفهان، در شش ماهه ابتدایی امسال حدود ۸۲۰ هزار تن انواع محصول با ارزش افزوده بالا در کارگاه‌های مختلف مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان تولید شد.

پایان پیام/ م

کد خبر 1442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =