کد خبر 1451
۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

افزایش ۶۳ درصدی استخراج سنگ‌آهن در مجتمع سنگان

افزایش ۶۳ درصدی استخراج سنگ‌آهن در مجتمع سنگان

استخراج و باطله برداری سنگ آهن در این مجتمع طی ۶ ماهه نخست سال جاری با افزایش ۶۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود ۳۴ میلیون تن رسید.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، حسن جعفری مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف گفت: با افزایش ۶۳ درصدی استخراج و باطله‌برداری سنگ‌آهن در مجتمع سنگ آهن سنگان خواف ۹۲ درصد برنامه عملیاتی این بخش طی ۶ ماهه نخست امسال محقق شد.

وی ادامه داد: از این میزان بیش از ۱۰ میلیون تن استخراج سنگ آهن و افزون بر ۲۳ میلیون تن باطله برداری انجام شده است و مجموع عملیات معدنی در شهریور ماه سال جاری با ثبت رکورد بی نظیری به میزان هفت میلیون تن افزایش یافته است.

مجتمع سنگ‌ آهن سنگان خواف با بیش از یک میلیارد تن ذخیره یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌ آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌ آهن در ایران است.

مجموعه کانسارهای سنگان با ۳۰ درصد ذخایر سنگ‌ آهن کشور در گستره‌ای به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =