کد خبر 1503
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

استاندار هرمزگان:

213 معدن در هرمزگان آماده واگذاری است

213 معدن در هرمزگان آماده واگذاری است

استاندار هرمزگان از تهیه سه بسته ویژه توسعه برای دو نوع ماده معدنی سیلیس و آهن در این استان خبرداد.

به گزارش آهن‌نیوز، مهدی دوستی، استاندار هرمزگان گفت: مرحله فراخوان واگذاری ۲۱۳ واحد معدنی استان از ۱۶ مهرماه آغاز شده تا ۱۱ آبان ادامه دارد.

دوستی با اشاره به اهمیت فعال شدن این معادن، افزود: در حال حاضر بدون احتساب معادن شن و ماسه، ۱۸۰ معدن فعال در استان هرمزگان وجود دارد که ۲۱۳ معدن فراخوان شده کنونی بیش از معادن فعال فعلی استان است.

وی، رساندن ۲۱۳ معدن به مرحله واگذاری را کاری سخت و زمان‌بر دانست و عنوان کرد: این کار نیازمند تکمیل اسناد آن و انجام کارهای مطالعاتی قابل توجهی است که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در یک سال گذشته کار بزرگی انجام داده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه مجوززدایی از معادن در استان اتفاق ویژه‌ای است، اضافه کرد: پیش از این ۱۰۸ پهنه معدنی را عاری از مجوز کرده بودیم بدین معنی که سرمایه‌گذار بدون صرف زمانی برای دریافت مجوزها بتواند کار خود را آغاز کند و در حال حاضر شاهد افزایش پهنه‌های عاری از مجوز به ۲۱۳ پهنه هستیم و تمام این پهنه‌ها مجوزهایش از پیش گرفته شده است.

دوستی از تهیه سه بسته ویژه توسعه برای دو نوع ماده معدنی سیلیس و آهن خبرداد و خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از خام‌فروشی آهن و سیلیس، همه حلقه‌های زنجیره توسعه از معدن تا صنایع فرآوری در این بسته‌ها دیده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =