کد خبر 1513
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳

فرآوری بیش از ۲۵۰ هزار تن سنگ آهن در تپه طاق

فرآوری بیش از ۲۵۰ هزار تن سنگ آهن در تپه طاق

تمرکز فعالیت‌های صنعتی و معدنی در طبس روی کانی‌های فلزی و غیرفلزی است و کل محصول تولیدی این معدن به شهرستان اصفهان ارسال می‌شود. 

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بابایی کارشناس معدن سنگ آهن تپه طاق با اشاره به اینکه مجموعه کنسانتره سنگ آهن تپه طاق در دستگردان طبس، یکی از بزرگترین منطقه‌های سنگ آهن در خراسان جنوبی است گفت: این واحد معدنی قادر است در سال حدود ۲۵۰ هزار تن محصولات سنگ آهن را به کنسانتره تبدیل کند.

تمرکز فعالیت‌های صنعتی و معدنی در طبس روی کانی‌های فلزی و غیرفلزی است و کل محصول تولیدی این معدن به شهرستان اصفهان ارسال می‌شود. از ۱۷۰ پرونده معدنی در طبس ۱۲۰ معدن آن فعال هستند یکی از این معادن معدن تپه طاق دستگردان در شهرستان طبس است.

در حال حاضر بالغ بر ۸ هزار و ۵۰۰ نفر در مجموعه‌های معدنی طبس مشغول به فعالیت‌اند.

مصطفی فقری مدیر استخراج مواد معدنی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در بازدید از این مجموعه گفت: در نظر داریم با توسعه واحد معدن سنگ آهن و احداث واحد جوار معدنی بتوانیم بیشتر در منطقه باشیم تا اکتشاف و استخراج سنگ آهن افزایش یابد.

او افزود: با افزایش تولید و فرآوری سنگ آهن می‌توانیم سنگ آهن بیشتری را در اختیار خطوط تولید فولادسازی کشور قرار دهیم.

مدیرعامل این مجموعه همچنین گفت: سنگ آهن با عیار بالای ۶۶ درصد و دانه‌بندی ۸۰ میکرون این محصول به طور مستقیم در صنایع فولاد جهت تولید گندله مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 1513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =