کد خبر 1532
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲

معاون اول رئیس جمهور:

تساهل و تسامح در بحث استاندارد بی‌معناست

تساهل و تسامح در بحث استاندارد بی‌معناست

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه تساهل و تسامح در بحث استاندارد بی معناست، افزود: حق نداریم در این زمینه گذشت کنیم اگر استانداردها به بهترین شکل خود اعمال شوند شاهد بسیاری از مسایل پیش آمده نخواهیم بود.

به گزارش آهن‌نیوز، محمد مخبر دزفولی معاون اول رییس جمهور در همایش روز ملی استاندارد گفت: سازمان ملی استاندارد بیش از هر دستگاه دیگر امانت از مردم در دست دارد و هیچ دستگاهی نمی تواند در این زمینه با سازمان ملی استاندارد رقابت کند.امانت‌های حیاتی یعنی جان، مال، خوراک، پوشاک و زندگی مردم در دست این سازمان است.

وی با بیان اینکه اگر غذا ناسالم باشد مردم آسیب می بینند، گفت: خرابی یک وسیله برقی و وسیله نقلیه باز متوجه شما می‌شود به همین دلیل زمانی که هر دستگاهی از سازمان ملی استاندارد شکایت می کند من آن را به عنوان یک نقطه قوت در نظر می‌گیرم چرا که نشان می دهد شما کار خود را درست انجام می دهید.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه تساهل و تسامح در بحث استاندارد بی معناست، افزود: حق نداریم در این زمینه گذشت کنیم اگر استانداردها به بهترین شکل خود اعمال شوند شاهد بسیاری از مسایل پیش آمده نخواهیم بود.

وی با اشاره به مهمترین بحث‌های مطرح شده در سازمان ملی استاندارد گفت: ما در زمینه شاخص‌های استاندارد مشکل داریم این خلاء‌ها باید به دقت بررسی شود و شاخص‌های استانداردها را با توجه به تحولات تغییر بدهیم. بخش زیادی از زندگی مردم دیجیتال است و استانداردها باید در این زمینه تدوین شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تقویت بحث تولیدات دانش بنیان افزود: به لحاظ دیپلماسی و موقعیت جغرافیایی ما باید به مرجعیت استاندارد در منطقه تبدیل شویم.

وی صادرات را کلید رشد اقتصادی کشور دانست و افزود: برای تقویت صادرات کشورها باید استانداردهای ما را قبول کنند باید در این زمینه وقت بگذاریم استانداردها را از شکل بومی خارج کنیم و در مرحله اول منطقه ای سپس بین المللی کنیم.

مخبر دزفولی تصریح کرد: باید به نقطه ای برسیم که مراکز استانداردسازی بومی ما در کشورهای دیگر نیز موضوعیت پیدا کنند.

وی با اشاره به لزوم بومی‌سازی استانداردهای بین المللی تصریح کرد: شفافیت مبارزه با فساد و تعارض‌ها با استانداردها حل می‌شود. متاسفانه محصولات کنسروی ما حتی نمی توانند در تاریخ مقرر شده سلامت خود را حفظ کنند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نارضایتی مردم در تولید برخی از کالاها افزود: چرا لباسشویی ، ظرفشویی و یخچال ایران نمی تواند با محصولات مشابه خارجی رقابت کند. چرا محصولات تولیدی ما یکسال کار می کنند واردات علاوه بر افزایش نرخ بیکاری باعث خروج ارز از کشور می شود. این نقاط ضعف را با تدوین  و ارتقاء استانداردها می توان حل کرد دولت باید بدون ملاحظه، ایمنی و سلامت مردم را پشتیبانی کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1532

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =