کد خبر 1536
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

قطار سمنان - مشهد راه‌اندازی شد

قطار سمنان - مشهد راه‌اندازی شد

مدیرکل راه آهن شمال‌شرق گفت: قطار مسافربری محلی از سمنان به مشهد مقدس با پیگیری‌های استاندار و نمایندگان مردم شهرستان‌های استان سمنان راه‌اندازی شد.

به گزارش آهن‌نیوز، فرشاد زادخور روز دوشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: حرکت قطار محلی سمنان - دامغان  - شاهرود به مقصد مشهد مقدس از روز پنجشنبه ۲۸ مهر آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه حرکت این قطار همه روزه انجام می‌شود، ادامه داد: مسافران برای تهیه بلیت این قطار محلی از ساعت ۹ صبح امروز (دوشنبه) به باجه‌های فروش بلیت قطار و یا تارنمای فروش بلیط راه آهن (رجا) مراجعه کنند.

این مسوول با اشاره به اینکه تردد قطار مسافربری محلی سمنان - مشهد مدتی متوقف شده بود، افزود: حرکت قطار محلی استان سمنان ساعت ۱۰:۳۵ صبح از ایستگاه سمنان آغاز می‌شود و ساعت ۱۲:۰۵ در ایستگاه دامغان و ساعت ۱۳:۱۰ در ایستگاه شاهرود توقف دارد.

وی ساعت ورود این قطار به مشهد مقدس را ۱۸:۳۰ اعلام کرد، ادامه داد: بازگشت قطار از مشهد ساعت ۲۳:۴۰ آغاز و ساعت ۵:۱۵ وارد ایستگاه شاهرود، ساعت ۶:۱۰ ایستگاه دامغان و ساعت ۷:۳۵ وارد ایستگاه سمنان می‌شود.

مدیرکل راه آهن شمال‌شرق(۱) گفت: هم‌اکنون سهمیه‌بندی برای شهرهای استان سمنان در نظر گرفته نشده و شناور است.

زادخور اظهار داشت: پس از چند ماه وقفه، دوباره قطار محلی سمنان - مشهد با درخواست مردم و پیگیری مسوولان و موافقت مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در ریل قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، محدوده استحفاظی اداره کل راه آهن شمال‌شرق (۱) از ایستگاه گرمسار تا ایستگاه نقاب به طول ۵۴۰ کیلومتر و به صورت دوخطه است که ۵۸ درصد از مسیر پر تردد تهران - مشهد را دربرمی‌گیرد.

روزانه بیش از ۹۰ رام قطار مسافری و ۲۰ رام قطار باری در این مسیر  تردد دارد.

سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

جاده‌های استان سمنان به دلیل قرارگیری در مسیر زائران امام رضا(ع) سالانه میزبان ۲۰ میلیون مسافر عبوری است و توجه بیش از پیش و تقویت خطوط ریلی این استان علاوه بر کاهش بار ترافیکی جاده‌ها، سبب کاهش حادثه‌های رانندگی می‌شود.  

انتهای پیام/

کد خبر 1536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =