کد خبر 1542
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

تحقق وعده مسکن ملی با همکاری ذوب‌آهن

تحقق وعده مسکن ملی با همکاری ذوب‌آهن

رییس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی کشور گفت: ذوب آهن اصفهان بخش مهمی از تولید فولاد کشور را پوشش می‌دهد، بنابراین اولین تعامل به همراه وزارت صمت با این مجتمع عظیم تولیدی برقرار شد، تا گام اول قانون مدیریت زنجیره تامین مصالح پُرمصرف، به صورت عملیاتی برداشته شود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، وزارت صمت با قاعده‌گذاری صحیح در سه بخش تولید، توزیع و مصرف شمش و همچنین محصولات فولادی می‌تواند یاری‌رسان کارخانه‌های تولید فولاد در سطح کشور باشد که این موضوع به طور مستقیم با رونق بیشتر ساخت و ساز مرتبط است.  

محمدمهدی حیدری رییس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی کشور گفت: تامین مسکن جزء نیازهای اولیه مردم است و لذا دولت سیزدهم، ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در سال را با جدیت دنبال می‌کند تا هموطنان عزیزمان بتوانند زیر یک سقف ایمن و استاندارد زندگی کنند.
وی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن، یکی از مهمترین موضوعات بعد از زمین، تامین مصالح ساختمانی مورد نیاز است. بدین منظور در قانون طرح نهضت ملی مسکن، زنجیره تامین مصالح پُرمصرف (فولاد و سیمان) مصوب شد که در این راستا وزارت راه و شهرسازی به همراه وزارت صمت، مدیریت این زنجیره را بر عهده دارند تا مصالح ساختمانی مرغوب و استاندارد در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پروژه‌ها ساختمانی کشور تزریق شود.

رییس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی تدوین مقررات، استانداردها و آیین نامه‌ها در بخش ساختمان را از جمله مهمترین رسالت‌های این مرکز برشمرد و تصریح کرد: با توجه به زلزله‌خیز بودن کشورمان، تدوین دقیق و استاندارد آیین نامه‌ها و سپس اجرای اصولی آنها، پیامدهای ناشی از بحران‌هایی مانند زلزله و... را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد. به عنوان مثال آیین نامه ۲۸۰۰ ساختمان (طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله) توسط اعضای کمیته‌های علمی این مرکز در حال تدوین است.

تجربه طراحی و تولید مقاطع ساختمانی به صورت مستقیم در تدوین استانداردها لحاظ می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: ارتباط دو سویه ذوب آهن اصفهان به عنوان تولیدکننده مقاطع ساختمانی استاندارد در کشور با مرکز تحقیقات راه و شهرسازی به منظور تدوین این آیین نامه‌ها، سبب می‌شود، این دو بخش تاثیرگذار در ساخت و ساز، همگام با یکدیگر و به صورت تخصصی در تحقق طرح نهضت ملی مسکن با افتخار نقش آفرین باشند زیرا تجربه طراحی و تولید مقاطع ساختمانی به صورت مستقیم در تدوین استانداردها لحاظ می‌شود و در ادامه جامعه نظام مهندسی ملزم به، بکارگیری این قوانین می‌شود.

حیدری اضافه کرد: استفاده از سیستم‌های ترکیبی همزمان، مانند فولاد و بتن که در ساخت و سازها استفاده می‌شد، با رویکرد جدید نیز مد نظر قرار گرفته است تا بر اساس آیین‌نامه‌های علمی، این شیوه هم در ساختمان سازی  به صورت ایمن رواج یابد که در این مسیر نیز، دو بخش طراحی و تولید ذوب آهن اصفهان تاثیرگذار هستند.

حیدری بیان کرد: ذوب آهن اصفهان بخش مهمی از تولید فولاد کشور را پوشش می‌دهد، بنابراین اولین تعامل را به همراه وزارت صمت با این مجتمع عظیم تولیدی برقرار نمودیم، تا گام اول قانون مدیریت زنجیره تامین مصالح پُرمصرف، به صورت عملیاتی برداشته شود و بتوانیم با هم افزایی کامل در مسیر تحقق وعده دولت سیزدهم حرکت کنیم.  

رییس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی در بازدید از ذوب آهن اصفهان، اظهار داشت: سبد متنوعی از مقاطع ساختمانی استاندارد مانند انواع تیرآهن، میلگرد، همچنین ریل و ... را از نزدیک مشاهد کردم، این محصولات که بر مبنای آزمون دقیق، تولید می‌شوند در صنعت ساختمان‌سازی و در بخش عمرانی کشور می‌توانند منشأ تحول قرار بگیرند، انشاا... تنوع بیشتر گریدهای فولادی را در آینده نزدیک شاهد باشیم.  

حیدری گفت: ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین تولیدکننده فولاد در کشور، چالش‌های بسیاری به ویژه در بخش تامین مواد اولیه دارد، انشاا... این محدودیت‌ها نیز برطرف شوند تا افزایش تولید انواع محصولات و به ویژه مقاطع ساختمانی را در این کارخانه و به دنبال آن رونق بیشتر ساخت و ساز ایمن در سطح کشور را شاهد باشیم. 

پایان پیام/ ف

کد خبر 1542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =