کد خبر 1543
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹

تفاهم‌نامه فولاد مبارکه و شهرک تحقیقاتی اصفهان منعقد شد

تفاهم‌نامه فولاد مبارکه و شهرک تحقیقاتی اصفهان منعقد شد

تفاهم‌نامه فولاد مبارکه و شهرک علمی و تحقیقاتی در حوزه‌های معدن و صنایع فولاد است و حوزه‌های دیگر شامل آب و محیط‌زیست، انرژی، تجهیزات، قطعات و مواد مصرفی و حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را نیز شامل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، آیین امضای تفاهم‌نامه میان شرکت فولاد مبارکه و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد. این تفاهم‌نامه که به امضای محمد یاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه و قاسم مصلحی رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان رسید، منجر به افزایش سطح همکاری‌ها برای ارتقای زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان اصفهان خواهد شد.

یحیی پالیزدار، مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه، در حاشیه این مراسم درباره اهمیت این تفاهم‌نامه اظهار کرد: اِلمان‌ها و پارامترهای مختلفی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری بالغ وجود دارد که یکی از آن‌ها شهرک‌ها و پارک‌های علمی و فناوری است.

وی گفت: در این پارک‌ها نیروهای خوش‌فکر، توانمند و کارآفرین حضور پیدا می‌کنند و در نهایت هسته‌های اصلی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در این پارک‌ها شکل می‌گیرد. هرچه این پارک‌ها از سوی فولاد مبارکه تقویت شوند و تعاملات سازنده افزایش یابد، می‌توانیم شاهد افزایش کمی و کیفی شرکت‌های خدمت‌دهنده به فولاد مبارکه باشیم. همچنین این شرکت‌ها می‌توانند در توسعه فناوری به فولاد مبارکه یاری رسانند و خدماتی فناورانه را به صنعت فولاد کشور ارائه کنند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: با هدایت هسته‌های فناور، حمایت از شرکت‌های در حال تأسیس و همکاری مناسب با شرکت‌های بالغ دانش‌بنیان، فعالیت‌های این شرکت‌ها در راستای منافع و نیازمندی‌های فولاد مبارکه شکل خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در قالب این تفاهم‌نامه قرار است به پارک‌های مختلف دایر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان کمک لازم جهت تخصیص منابع حمایتی به شرکت‌ها و گروه‌های فناور تازه‌تأسیس صورت پذیرد.

پالیزدار تأکید کرد: این تفاهم‌نامه در حوزه‌های معدن و صنایع فولاد است و حوزه‌های دیگر شامل آب و محیط‌زیست، انرژی، تجهیزات، قطعات و مواد مصرفی و حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را نیز شامل می‌شود.

وی بیان کرد: فولاد مبارکه همواره در صنعت فولاد کشور پیشرو بوده و در این همکاری، افق‌های بلندی را برای زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان متصور است. این شرکت در تلاش است تا با حمایت‌های مادی و معنوی خود، زمینه تبدیل زیست‌بوم فناوری و نوآوری اصفهان به بالغ‌ترین زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور را فراهم آورد.

فولاد مبارکه می‌تواند الگویی شاخص در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =