کد خبر 1546
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

دو شرکت بزرگ فولادی سهامدار "فرود"

دو شرکت بزرگ فولادی سهامدار "فرود"

سهامداران "فرود" را شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان ۵۳.۶ درصد، چادرملو ۳۴.۶ درصد، سایر سهامداران مردمی ساکن شاهرود، شرکت صنعتی معدنی شمال شرق درصد، شرکت سیمان شاهرود و... را تشکیل می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، سیدمحمد میرحسنی، مدیرعامل شرکت فولاد شاهرود در نشست خبری "یک دیدار یک عرضه" که در فرابورس برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۶ خط تولید نورد شرکت فولاد شاهرود با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن راه‌اندازی شد. شرکت با سرمایه یک میلیاردی کار خود را آغاز کرد و به تدریج افزایش یافت.

با عبور زمان و تولید میلگرد مدیریت وقت و هیات مدیره به این نتیجه رسیدند که تامین سرمایه شرکت فولاد شاهرود مشکل شد و تصمیم گرفتند که با شرکت‌های بزرگتری مشارکت داشته باشند تا بتوانند ذوب را راه‌اندازی کنند و شمش را از داخل کارخانه تولید کنند. در سال ۱۳۸۷ فاز یک فولادسازی که از شرکت الکتروترم هند خریداری شده بود راه‌اندازی شد.

وی گفت: شرکت فولاد شاهرود از سال ۱۳۹۲ با شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان و چادرملو مشارکت خود را آغاز کرد و با ورود این دو شرکت که صاحب سرمایه در صنعت فولاد هستند رونق شرکت شکل گرفت. با پیگیری‌هایی که انجام شد خرید ماشین‌آلات فاز دو نیز انجام شد و از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی شد که توانایی تولید ۲۰۰ هزار تن ذوب القایی و ۲۰۰ هزار تن میلگرد را دارد.

وی با اشاره به ترکیب سهامداران شرکت فولاد شاهرود بیان کرد: سهامداران "فرود" را شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان ۵۳.۶ درصد، چادرملو ۳۴.۶ درصد، سایر سهامداران مردمی ساکن شاهرود، شرکت صنعتی معدنی شمال شرق درصد، شرکت سیمان شاهرود و... را تشکیل می‌دهند.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =