کد خبر 1556
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

حرکت قراضه فولاد برخلاف رکود جهانی اقتصاد

حرکت قراضه فولاد برخلاف رکود جهانی اقتصاد

تولیدکنندگان ورق فولادی با ضخامت بالا در ترکیه اعلام کرده‌اند قیمت محصولات خود را با توجه به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی و افزایش تقاضا برای ورق فولادی افزایش خواهند داد.

به گزارش به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن بنگلادش برخلاف رکود جهانی اقتصاد، قراضه فولاد را به صورت عمده با قیمت‌های بالاتر می‌خرد.

در این راستا، یک واحد تولیدکننده محصولات فولادی در بنگلادش سه محموله آهن قراضه شامل یک محموله ۳۰ هزار تنی deep-sea HMS ۱,۲ (۸۰:۲۰) را از دریای بالتیک با قیمتی معادل ۴۱۸ دلار به ازای هر تن CFR، یک محموله ۴ هزار تنی قراضه خرد شده را با قیمت ۴۲۸ دلار به ازای هر تن  CFR و یک محموله چهار هزار تنی قراضه درجه ویژه را ۴۲۸ دلار به ازای هر تن خریداری کرده است.

همچنین تولیدکنندگان ورق فولادی با ضخامت بالا در ترکیه اعلام کرده‌اند قیمت محصولات خود را با توجه به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی و افزایش تقاضا برای ورق فولادی افزایش خواهند داد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: قیمت ورق گرم فولادی ترکیه با ضخامت بالا، پیش‌بینی می‌شد پس از افزایش قیمت گاز طبیعی، به حدود ۷۰۰ دلار به ازای هر تن برسد اما قیمت ورق گرم ترکیه به قیمت ۷۰۰ تا ۷۲۰ دلار به ازای هر تن فوب رسید. همزمان با افزایش قیمت ورق گرم فولادی، قیمت ورق سرد فولادی نیز در ترکیه روند افزایشی یافت و به حدود  ۸۳۵-۸۰۰ دلار به ازای هر تن رسید.

از طرف دیگر، کرونا و رکود بازار املاک علل اصلی چالش تقاضای فولاد در چین هستند. هفته گذشته در بازار واردات قراضه ترکیه متوسط قیمت قراضه سنگین ۲۰-۸۰ تا ۲دلار افت داشت و به ۳۷۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر رسید. بازار منتظر ارزان‌تر شدن قیمت‌ها در روزهای آینده است. قراضه آ۳ وارداتی نیز ۲ دلار افت داشت و به ۳۵۳ دلار در هر تن سی‌اف‌آر رسید. قراضه صادراتی سنگین کلاس ۲ ژاپن ۴ دلار رشد داشت و حدود ۳۳۳ دلار در هر تن فوب شنیده شد. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا نیز ۴۰۵ دلار در هر تن سی‌اف‌آر باقی ماند. هفته گذشته پس از تعطیلات در چین متوسط قیمت میلگرد صادراتی از ۵۷۵ دلار به ۵۷۰ دلار در هر تن فوب رسید. البته پیشنهادها تا ۶۱۱ دلار در هر تن فوب بود. میلگرد صادراتی ترکیه ۵ دلار افت داشت و ۶۹۰ دلار در هر تن فوب شنیده شد.

میلگرد صادراتی روسیه نیز ۵/ ۵۴۷ دلار در هر تن فوب دریای سیاه بود که ۵/ ۰‌ درصد بهبود داشت. همچنین در بازار داخلی آمریکا میلگرد ۹۹۰ دلار در هر شورت تن در محل کارخانه ثبات داشت. در بازار داخلی اروپا نیز میلگرد به قیمت ۹۳۵ یورو در هر تن در محل کارخانه باقی ماند. هفته گذشته میلادی ورق گرم صادراتی سی‌ای‌اس از ۵۶۰ دلار به ۶۰۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه افزایش داشت. متوسط قیمت ورق گرم صادراتی چین نیز از ۵۶۵ تا ۵۷۶ دلار به ۵۵۷ تا ۵۶۰ دلار در هر تن فوب رسید. در بازار داخلی اروپا نیز ورق گرم تا ۳۰ یورو افت داشت و ۶۸۰ یورو در هر تن در محل کارخانه شنیده شد. در بازار داخلی آمریکا هم ورق گرم ۷۶۰ دلار در هر شورت تن در محل کارخانه باقی ماند. همچنین اسلب صادراتی سی‌ای‌اس از ۴۷۰ دلار به ۵/ ۴۷۷ دلار هر تن فوب رسید.

پایان پیام/ف 

کد خبر 1556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =