کد خبر 158
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران:

کارخانه فولاد آلیاژی سالانه ۷۰۰ هزار تن مذاب تولید می‌کند

کارخانه فولاد آلیاژی سالانه ۷۰۰ هزار تن مذاب تولید می‌کند

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در طرح‌های توسعه کلان فولاد آلیاژی ایران، کارخانه جدید فولاد آلیاژی با ظرفیت تولید سالانه ۷۰۰ هزار تن مذاب را عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، به گفته "علیرضا چایچی" مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران، تولید فولاد آلیاژی کشور در سال ۲۰۲۱ به میزان ۱ میلیون تن و سرانه تولید ۱۲ کیلوگرم بوده است و تولید فولاد آلیاژی جهان در سال ۲۰۲۱ به میزان ۲۳۴ میلیون تن و سرانه تولید ۳۰ کیلوگرم است.

چایچی عنوان کرد: فولادهای آلیاژی دارای ارزش افزوده بالاتر مشتریان بسیاری نیز دارند. به عبارتی در فولادهای آلیاژی با ارزش افزوده بالاتر با ماتریس‌های در ابعاد بزرگ‌تری و با گریدهای متفاوت و مشتریان بسیار مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران اشاره کرد: صنعت فولاد در جهان اشتغال بیش از ۶ میلیون نفر به صورت مستقیم و بیش از ۴۰ میلیون نفر به صورت غیرمستقیم و ۴۹ میلیون نفر در صنایع مصرف‌کننده را سبب شده است.

وی افزود: تولید حدود ۰.۵ تریلیون دلار به صورت مستقیم و بیش از ۱.۲ میلیون تریلیون دلار به صورت غیرمستقیم و ۱.۲ میلیون تریلیون دلار در بخش مصرف در صنعت جهان فولاد را شاهد بودیم. به طور کلی جریان فولاد سبب اشتغال ۹۶ میلیون نفر در جهان و تولید حدود ۳.۸ درصد از درآمد جهان شده است.

چایچی خاطرنشان کرد: سرانه مصرف ظاهری فولاد ایران ۲۱۷ کیلوگرم و میزان مصرف ظاهری فولاد ایران ۱۸.۲ میلیون تن است. در مقابل سرانه مصرف ظاهری فولاد جهان ۲۳۲ کیلوگرم و میزان مصرف ظاهری فولاد جهان  ۱۸۳۳ میلیون تن است.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران اظهار داشت: تولید فولاد آلیاژی ایران در ۲۰۲۱ میزان تولید ۱ میلیون تن و سرانه تولید ۱۲ کیلوگرم است. تولید فولاد آلیاژی جهان در ۲۰۲۱ میزان تولید ۲۳۴ میلیون تن و سرانه تولید ۳۰ کیلوگرم است.

چایچی در طرح‌های توسعه کلان فولاد آلیاژی ایران، کارخانه جدید فولاد آلیاژی با ظرفیت تولید سالانه ۷۰۰ هزار تن مذاب را عنوان کرد.

وی افزود: راه‌اندازی خط تولید وایر با ابعاد ۱۸-۵ mm و ۲۵-۵ mm به ترتیب برای گریدهای آلیاژی و کربنی با ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار تن در سال که به‌دلیل به‌کارگیری تجهیزات مدرن کوره، استندهای عمودی و افقی نورد، کنترل آنلاین ابعاد و … منجر به افزایش سرمایه‌گذاری ۸ میلیون یورویی نسبت به خط وایر معمولی شده است، از دیگر طرح‌های توسعه این شرکت است.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: آلیاژسازی مذاب متناسب با درخواست مشتریان و مطابق با استانداردهای بین‌المللی، تضمین تمیزی فولاد از نظر محتوای آخال با استفاده از کوره‌های قوس، کنترل ابعاد آنلاین با لیزر پروفایل در حین نورد و سیکل‌های متنوع عملیات حرارتی از الزامات ضروری جهت دستیابی به فولادهای با ارزش افزوده بالا است.

وی با اشاره به برنامه‌های آتی شرکت تشریح کرد: تولید انواع مقاطع فولادهای زنگ نزن دو فازی، تولید انواع مقاطع فولادهای زنگ نزن نیتروژن بالا، تولید انواع فولادهای تندبر، تولید انواع فولادهای سوپاپ دود و سوخت و … از محصولات دانش بنیان با ارزش افزوده بالا در برنامه‌های آتی شرکت فولاد آلیاژی ایران است.

پایان پیام/ ف

کد خبر 158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =