کد خبر 16
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۶

تخفیف 20 درصدی روسیه به مشتریان فولاد ایران

تخفیف 20 درصدی روسیه به مشتریان فولاد ایران

رضا شهرستانی، عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران می‌گوید "صادرات دوماهه فولاد تقریبا به صفر رسیده و بسیاری از شرکت‌ها تولید خود را کاهش داده‌اند".

به گزارش آهن نیوز؛ روزنامه شرق گزارشی را منتشر کرده است که در این گزارش از قول رضا شهرستانی، عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد، نوشته: "روسیه تخفیف‌های ۱۵ تا ۲۰ درصدی برای فولاد خود در نظر گرفته و با توجه به وضع عوارض سنگین صادرات فولاد ایران، قیمت فولاد صادراتی این کشور نسبت به ایران ارزان‌تر شده است و به‌همین‌دلیل چین، افغانستان، تایلند و کره جنوبی که مشتریان بزرگ فولاد ایران بودند، این بار فولاد مورد نیاز خود را به روسیه سفارش داده‌اند".

این تولیدکننده فولاد به روزنامه شرق می‌گوید: "صادرات دوماهه فولاد تقریباً به صفر رسیده و بسیاری از شرکت‌ها تولید خود را کاهش داده‌اند".

به گفته آقای شهرستانی، به این ترتیب درآمد ۶ میلیارد دلاری ایران از محل صادرات فولاد به خطر افتاده است.

احمد دنیانور، عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد هم به شرق گفته: "در سال ۱۴۰۰ صادرات فولاد شش میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور ایجاد کرد، اما حالا روسیه بازارهای ایران را یکی‌یکی تصاحب کرده و اقدام اخیر دولت برای افزایش عوارض صادرات فولاد هم به این مشکل دامن زده و تقریباً صادرات فولاد متوقف شده است".

به گفته تولیدکنندگان فولاد در ایران، تا پیش از این ایران برای جذب مشتری فولاد خود را ۱۵ درصد زیر قیمت بازارهای جهانی به مشتریانش می‌فروخته است و حالا با تحریم روسیه پس از آغاز جنگ اوکراین، این کشور با تخفیف‌های ۱۵ تا ۲۰ درصدی مشتریان ایران را جذب کرده است.

انتهای پیام/ م

کد خبر 16

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =