کد خبر 1602
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵

رحمتی: دوست داشتم هواداران استقلال را ببینم

رحمتی: دوست داشتم هواداران استقلال را ببینم

رحمتی گفت: با توجه به شرایط داوری، نتیجه تساوی نتیجه خیلی خوبی بود. قبل از بازی سربسته گفتم امیدوارم داور عدالت را رعایت کند.

 به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، مهدی رحمتی سرمربی آلومینیوم اراک در پایان دیدار با استقلال در نشست خبری گفت: همه می‌دانیم که استقلال یکی از بزرگترین‌تیم‌های آسیاست. تیمی خیلی خوب با مربی خارجی. فکر می‌کنم کلکسیونی از بهترین‌های ایران را دارد که حق خیلی از آنهاست که در تیم ملی باشند. ما می‌دانستیم که چه بازی سختی داریم. از بچه‌های تیمم تشکر می‌کنم و دست تک‌تکشان را می‌بوسم، با تمام وجودشان بازی کردند. تمام نقاط قوت استقلال را برای بچه‌هایمان آنالیز کرده بودیم. آنها با برتری عددی‌ها در نیم فضاها و هر منطقه‌ای از زمین سعی می‌کرد به وجود بیاورد ‌تا به تیم ما آسیب بزند. بازیکنان ما با تمام جان و دل سعی کردند پاس‌ها را قطع کنند. در نیمه اول و روی همین قطع توپ‌ها ما هم موقعیت‌هایی داشتیم که متأسفانه نتوانستیم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط داوری، که همه شما عزیزان دیدید، نتیجه مساوی نتیجه خیلی خوبی بود. من قبل از بازی مصاحبه نکردم و خیلی سربسته در کنفرانس خبری قبل از بازی گفتم که امیدوارم داور عدالت را رعایت کند، چون با توجه به سوابقی که از داور می‌دانستم، کاملاً خودمان را آماده کرده بودیم که ایشان می‌آید تا گردن تیم ما را بزند!

او ادامه داد: بازی جام حذفی سال گذشته با پرسپولیس همه یادشان هست که 2 بازیکن از بغل هم رد شدند و ایشان خطای پنالتی گرفت. امروز هم ظرف مدت 10 ثانیه 2 کارت به بازیکن ما می‌دهد و اخراج می‌کند و ما را در حساس‌ترین تایم بازی 10 نفره می‌کند. به سمت نیمکت ما آمده و یک کارت زرد دستش گرفته و به همه می‌دهد. من هیچ اعتراضی به افشاریان و کمیته داوران ندارم، فقط می‌گویم قضاوت ایشان را در طول 90 دقیقه نگاه کنید.

سرمربی آلومینیوم اظهار داشت: من دروازه‌بان بودم و کسی نمی‌تواند در دروازه‌بانی سر من کلاه بگذارد. ما فوتبال بازی کردیم. وقتی در اول بازی به دفاع وسط من بی‌مورد اخطار می‌دهید، یعنی تا دقیقه 90 آماده کارت قرمز باش. ما هم فوتبال بازی کرده ایم، ما هم الکی 15 سال در تیم ملی نبودیم، داوران بین‌المللی دیدیم.

رحمتی گفت: این آقا بعد از بازی با پرسپولیس که از او شکایت کردیم، اولین بازی با هوادار بود و به بدترین شکل ممکن پدر ما را درآورد و به خود من اخطار داد. بازیکن تیم استقلال از قصد خطا کرده، باید جریمه اش کند اما می پیچد و به من اخطار می دهد. آفرین به من اخطار دادی، دستت درد نکند! (رحمتی در این لحظه مشغول دست زدن برای داور بازی شد.)

وی اظهار داشت: ولی وجدان چه می‌شود؟ شما جسارت این را نداشتی، بعد از بازی با پرسپولیس در جام حذفی که آن پنالتی را گرفتی، لب خط به من گفتی به جان بچه‌ام پنالتی بود. گفتم اگر (پنالتی) نبود معذرت خواهی می‌کنی؟ ما که به داوران بی‌احترامی نکردیم. در مجموع از تمام بچه‌های تیمم تشکر می‌کنم که با تمام وجود زحمت کشیدند، نشان دادند یک تیم خوب و قابل احترام هستند. برای تیم استقلال هم در ادامه راه آرزوی موفقیت دارم.

رحمتی در پاسخ به این سوال خبرنگاری که به انتقاد از سبک بازی آلومینیوم پرداخت و گفت که بازیکنان تیم او وقت کشی می کردند، گفت: شما تمام بازی‌های لیگ را رصد می‌کنید؟ در بازی‌های دیگر هم این اتفاق نمی‌افتد؟ شما نمی‌توانید به من انتقاد کنید چون این اتفاقی است که در همه جای دنیا رخ می‌دهد. وقتی داور با ناعدالتی تیم من را 10 نفره می‌کند طبیعی است که بازیکن بنشیند روی زمین و زمان بازی را بگیرد.

وی گفت: شما هیچ وقت از من نمی شنوید و به بازیکنم نمی‌گویم که وقت‌کشی کند، همان بازیکنی را هم که می‌گویید وقت‌کشی کرد سر جمع 15 ثانیه وقت تلف نکرد. تیم پرسپولیس هم مقابل ما در اراک 14 دقیقه وقت تلف کرد، فقط برای کسب امتیاز. شرایط فوتبال ما ایجاب می‌کند. همه مربیان و باشگاه ها تحت فشار هستند و به دنبال کسب امتیاز هستند. وقتی من نمی‌توانم احقاق حق کنم و داور به آن شکل تیمم را 10 نفره می‌کند، طبیعی است که بازیکن من هم لج می کند و کنار زمین می نشیند.

او ادامه داد: خیلی از تیم‌های دیگر هستند که حتی برای وقت تلف کردن قوانینی دارند. اگر شما به آنها رسیدگی کنید، من هم کوچک شما هستم! من قبول دارم که بازی کیفیت خوبی نداشت، ولی اگر بازیکنان 2 تیم را چه به لحاظ عدد و رقم و چه به لحاظ هزینه های 2 ب

اشگاه مقایسه کنید، کمتر می توانید به من انتقاد کنید. در مجموع اگر به خاطر دو، سه دقیقه تلف شدن وقت ذهن شما مکدر شده است من معذرت می خواهم.

وی در پاسخ به این سؤال که ‌تعطیلی لیگ برای مسابقات جام جهانی چقدر روی کیفیت لیگ تأثیر می‌گذارد، تصریح کرد: مطمئناً تعطیلی لیگ روی کیفیت تیم‌ها و مسابقات تأثیر می‌گذارد و مطمئناً تیم‌ها را از شرایط بازی به دور می‌کند. همه می‌گویند تعطیلی دو ماهه، اما با توجه به فرد باتجربه‌ای در فوتبال ما به نام سهیل مهدی من فکر می‌کنم تعطیلی لیگ بیشتر از دو ماه شود چون از روزی که من در مصاحبه‌ام گفتم که اگر ایشان توانست یک هفته از لیگ را بدون تغییر ساعت بازی‌ها برگزار کند، هر هفته ما مسابقه‌ای را داریم که زمانش تغییر می‌کند.

رحمتی اظهار داشت: مطمئناً تعطیلات لیگ خیلی بیشتر از دو ماه خواهد بود. درست است که گفتند فردای فینال جام جهانی مسابقات شروع می‌شود، ولی من به این موضوع شک دارم. مطمئناً این تعطیلی روی کیفیت تیم‌ها تأثیر می‌گذارد. ما برنامه‌مان را به باشگاه دادیم و یک تعطیلی شش هفت روزه را به بازیکنان می‌دهیم. اگر شرایط مهیا باشد یک اردوی خارجی خواهیم داشت، سعی می‌کنیم پارت پارت به بازیکنان تعطیلی دهیم، اگر قرار باشد 15 روز تیم را تعطیل کنیم دوباره باید بدنسازی کنیم و شرایط‌مان خیلی سخت می‌شود و سعی می‌کنیم تیم‌مان را در شرایط مسابقه نگه داریم.

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم درباره غیبت تماشاگران در ورزشگاه‌ها گفت: به طور کلی می‌گویم، نمی‌خواهم صحبت کلیشه‌ای کنم و امیدوارم که هرچه زودتر حال مردم خوب شود و تماشاگران برگردند و شرایط به روال عادی برگردد. خیلی دوست داشتیم که امروز با حضور تماشاگران بازی می‌کردیم و هواداران استقلال را از نزدیک می‌دیدیم. فقط می‌توانم دعا کنم که شرایط به حالت عادی برگردد و حال همه مردم خوب شود، حال هیچ‌کدام‌مان خوب نیست.

انتهاب‌پیام/ الف.ک

کد خبر 1602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =