کد خبر 1616
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

انتظار افزایش نرخ بهره فدرال و تحولات منفی در بازارهای جهانی

انتظار افزایش نرخ بهره فدرال و تحولات منفی در بازارهای جهانی

شاخص های سهام جهانی با توجه به گزارش های مالی خوب شرکت‌ها، هفته مثبتی را پشت سر گذاشتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، شاخص‌های سهام جهانی با توجه به گزارش‌های مالی خوب شرکت‌ها، هفته مثبتی را پشت سر گذاشتند. شاخص‌های سهام آمریکا حدود 5 درصد رشد هفتگی داشتند. رشد بازار سهام به معنای رشد دارایی‌های ریسکی است یعنی سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر شده‌اند. سایر ارزها در مقابل دلار آمریکا نیز صعودی بودند. کتاب بژ روز چهارشنبه منتشر شد که بازارها به آن واکنش نشان دادند. پیش‌بینی‌ها نسبت به قبل بدبینانه‌تر شدند زیرا نگرانی‌ها در مورد تضعیف تقاضا افزایش یافته است. اگرچه رشد قیمت در چندین منطقه کاهشی بوده اما به طور کلی باقی مانده است. با توجه به بالا ماندن قیمت‌ها، انتظارات به سمت افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو حرکت کرده است. از زمان گزارش قبلی تاکنون، فعالیت‌های اقتصادی به‌طور متوسط افزایش پیدا کرده اما شرایط در صنایع و مناطق متفاوت است. به دنبال انتشار کتاب بژ، قیمت طلا در واکنش به انتظار تشدید سیاست‌ها انقباضی تا محدوده 1,620 دلار کاهش پیدا کرد. 

شاخص های سهام نیز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نزولی بودند.

 روز جمعه تراز بودجه فدرال رزرو منتشر شد. در حالی که انتظار می رفت کسری بودجه فدرال رزرو به 173 میلیارد دلار کاهش پیدا کند به 429 میلیارد دلار رسید. انتشار این داده با با جهش قیمت طلا تا محدوده 1,657 دلار، افزایش قیمت نفت، تضعیف دلار در مقابل سایر ارزها و تقویت بازارهای سهام همراه شد. 

هفته گذشته نرخ تورم انگلیس منتشر شد که بیشتر از انتظارات بازار بود. نرخ تورم انگلیس در حالی که انتظار می رفت 10 درصد منتشر شود به 10.1 درصد رسید.
انتهای پیام/

کد خبر 1616

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =