کد خبر 1629
۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیاردی ایمیدرو در لرستان

سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیاردی ایمیدرو در لرستان

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان گفت: شرکت ایمیدرو بیش از 700 میلیارد پروژه در استان سرمایه‌گذاری و در دست اقدام دارد.

به گزارش آهن‌نیوز، بهمن جعفری در بازدید معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران از کارخانه آهک هیدراته پلدختر با بیان اینکه این سه پروژه شامل هیدراته پلدختر، کاغذ از سنگ الیگودرز و احداث پروفیل آلومینیوم است، افزود: زیرساخت‌های آب، برق و گاز کارخانه آهک هیدراته منجر به قرارداد شد و بحث عملیات اجرایی آن در دست اقدام است.

وی افزود: در بازدید از کارخانه آهک هیدراته بحث برق و گاز آن منجر به قرارداد شد و عملیات اجرای آن در دست اقدام است، خوشبختانه مطالعات طرح پیشنهادی طرح توسعه آن هم در دستور کار شرکت تهیه و تولید قرار گرفت که امیدواریم از ظرفیت های موجود لرستان استفاده شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان ادامه داد: ۱۲۷ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های زیربنایی لرستان تخصیص پیدا کرد و این پروژه ها در دست اقدام است؛ همچنین پروژه گازرسانی به معادن شاغل در شهرستان الیگودرز و دو راه دسترسی به معادن شهرستان چگنی و الیگودرز اجرایی خواهد شد.

جعفری بیان کرد: با توجه به طرح اکتشافی و مطالعات استعدادیابی در شرکت تولید مواد معدنی ایران، ۲ پهنه در استانهای مرکزی و اصفهان که بخشی از آن مربوط به لرستان می‌باشد استعدادیابی و منجر به ۶ محدوده فلزی امید بخش شده است.

وی ادامه داد: این پروژه ها در وزارتخانه در دست بررسی است و زمینه صدور پروانه اکتشاف و بحث فرآوری آن فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در بحث طرح مجتمع فولاد ذوب آهن ازنا جلسات متعددی برگزار شده است گفت: ظرفیت های لرستان به وجود ماده معدنی دولومیت است و در سازندهای حوزه شهبازان و زون زرند سیرجان این ماده وجود دارد که دارای ام جی او های بیش از ۲۰ درصد است.

جعفری ادامه داد: طرح های آهک هیدراته پلدختر، کاغذ سنگ الیگودرز همچنین طرح های زیربنایی توسط شرکت ایمیدرو با ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در لرستان در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: طرح آهک هیدراته پلدختر در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار در سال ۱۳۹۹ شروع به کار کرد و سرمایه گذار این طرح شرکت ایمیدرو با حجم سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد ریال است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح تاکنون ۶۵ درصد بوده و در صورت راه اندازی ۷۰ نفر بصورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

وی بیان کرد: ظرفیت تولید آهک هیدراته پلدختر ۶۰ هزار تن در سال است و پیش بینی می شود این کارخانه آهک تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

کد خبر 1629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =