کد خبر 1723
۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

42 معدن گیلان در دولت سیزدهم فعال شد

42 معدن گیلان در دولت سیزدهم فعال شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۴۲ معدن در فرایند مزایده قرار گرفته تا با فعالیت، نقش خود را در ارتقاء اقتصاد استان ایفا نمایند.

به گزارش آهن‌نیوز، تیمور پورحیدری با اشاره به افزایش سهم معادن در اقتصاد ملی افزود : در مرحله دوم با ۵۰ فقره مزایده معدنی مربوط به معادن راکد دارای پتانسیل مناسب سرمایه گذاری در استان به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه این واگذاری‌ها در راستای احیای معادن و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود استان در پروژه های عمرانی انجام می شود، گفت: تکاپوی فعالیت های معدنی جهت جبران عقب ماندگی‌های حوزه معدن در اقتصاد ملی ضروری است و احیای معادن به سرعت بخشی در عمران و آبادانی کمک می کند.

پورحیدری  لازمه واگذاری محدوده ها و طرح های اکتشافی را منوط به داشتن صلاحیت فنی و مالی مطلوب برنده مزایده عنوان و ذکر کرد: ارتقاء سهم معادن در تولید ناخالص داخلی کشور از برنامه‌های وزارت صنعت ، معدن و تجارت در سطح کلان است و از این رو احیاء معادن راکد و محدوده‌های دارای ذخایر نیز دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه وزارت صمت در فصل پاییز امسال در سطح کشور بالغ بر پنج هزار و ۳۰۰ فقره مزایده معدنی برگزار می کند، گفت: اکتشافات معدنی از طریق هوایی و توسط تجهیزات پهپادی با هدف شناسایی دقیق معادن مطلوب در کشور انجام می شود که می تواند در میزان ثبت محدوده ذخایر کانسارهای معدنی بسیار تسهیل کننده باشد.

پورحیدری  خاطر نشان کرد: اغلب برنامه های راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت تحول‌بخش و آینده‌نگر هستند، استراتژی جدید این وزارتخانه دوری از امور روبنایی و انجام اقدامات کارشناسی ریشه ای و اصولی است که می تواند روند خدمات‌دهی به فعالان اقتصادی را شفاف و تسهیل کند تا تحولات بنیادین در حوزه تولید و تجارت را در پی داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =