کد خبر 175
۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰

تاثیر رکود بازار آهن بر پروژه‌های ساختمانی

تاثیر رکود بازار آهن بر پروژه‌های ساختمانی

سازندگان پروژه های ساختمانی به جهت گرانی مواد اولیه در ساخت و ساز، انگیزه‌ای برای انجام پروژه‌های نیمه‌تمام خود ندارند.

به گزارش آهن نیوز، در مدت اخیر بسیاری از سازندگان پروژه‌های ساختمانی با توجه به شرایط جدید بازار آهن‌آلات و مصالح ساختمانی تصمیمات جدیدی گرفته‌اند. بسیاری از ساختمان‌های نیمه‌ساخت و پروژه‌های نیمه‌کاره در گوشه و کنار شهرها دیده می‌شوند که نشان می‌دهد، بازار آهن می‌تواند بر بازار مسکن اثرگذار باشد. فعالان مشغول در حوزه صنعت ساختمان‌سازی در شهر تهران گویا قصد تکمیل کردن ساختمان‌ها و پروژه‌های نیمه‌کاره خود را ندارند. ساختمان‌سازها سرعت تکمیل و ساخت پروژه‌های خود را کاهش داده‌اند تا شاید بتوانند با این کار رکود بازار را رد کنند.

در ماه‌های اخیر، افزایش قیمت بیش از حد آهن‌آلات ساختمانی مثل تیرآهن و میلگرد آجدار، سازندگان را مجبور به توقف یا افزایش تاریخ اتمام پروژه‌ها کرده‌ است. بعضی از این پروژه‌ها بیش از ۹ ماه است که نیمه‌کاره‌اند و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از حجم تکمیل پروژه باقی ‌مانده‌ است.

بر اساس آمارها و در شرایط کنونی بازارآهن به دلیل وجود رکودی کوتاه‌مدت و احتمال رسیدن قیمت‌ها به قیمت پایه، سازندگان ترجیح می‌دهند برای خرید مصالح ساختمانی خود منتظر بمانند تا نتیجه دیگری حاصل شود؛ چراکه سازندگان انگیزه‌ای برای ساخت و ساز ندارند. بنابراین با وجود افزایش قیمت‌ها نمی‌توانند به بازار امروز اعتماد کنند. دولت باید با استفاده از ساز و کارهای مناسب، برنامه‌ای برای ثبات بازارآهن و در نتیجه پیشرفت ساخت پروژه‌های ساختمانی کشور مطرح کند.

انتهای پیام/ م.ف

کد خبر 175

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =