کد خبر 1789
۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

ظرفیت معادن چتر نجاتِ اقتصاد کشور

ظرفیت معادن چتر نجاتِ اقتصاد کشور

ظرفیت عظیم معادن چتر نجاتی مطمئن برای عبور از رگبارهای اقتصادی است و با رفع چالش‌ها و تامین بهینه امنیت سرمایه‌ گذاری‌ها، فرصت طلایی برای تنوع‌ بخشی به اقتصاد و در نهایت توسعه پایدار است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت‌های اقتصادی در بخش معادن، سال‌های اخیر شتاب بیشتری گرفته و با توجه به گام‌های بلندی که برای توسعه معادن در کشور برداشته شده شاهد تحولات مثبتی در بخش معادن هستیم. کشور جمهوری اسلامی ایران رنگین کمانی از معادن به لحاظ تنوع و ذخایر مواد معدنی است و با توجه به این ظرفیت‌ها باید تلاش شود ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل تبدیل شود چرا که این مهم می‌تواند تحول بسیار مثبتی در اقتصاد ملی کشور ایجاد کند به گونه‌ای که درآمدهای بخش معدن به ویژه صادرات آن را به درآمد حاصل از نفت تعمیم داد.

هرچند که نفت نیز یک ماده معدنی قابل استخراج است اما با توجه به اینکه همواره از یک موقعیت ویژه برخوردار بوده در کنار نفت، مواد معدنی دیگر می‌تواند در صادرات تنوع ایجاد کند و زنجیره‌های تولید در کشور را تکمیل کند. یکی دیگر از مسائل مربوط به حوزه صادرات است، هر چند در مجلس تاکید شده مواد معدنی به صورت خام صادر نشود و باید تلاش شود مواد، فرآوری و یا تبدیل به محصولات ارزش افزوده بالاتر شده و صادر شود.

موضوع مهمی که در حوزه معادن وجود دارد بحث اکتشاف است که هنوز این مهم در سطح کشور به صورت کامل صورت نگرفته و بخش عظیمی از ظرفیت‌های معدنی ناشناخته است و دولت باید در این زمینه یک اقدامات اساسی انجام دهد تا بتوان با سرعت بسیار بالا، عملیات اکتشاف را در سطح کشور انجام داد.

کد خبر 1789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =