کد خبر 1790
۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

شناسایی محدوده‌های معدنی با اقدامات ایمیدرو

شناسایی محدوده‌های معدنی با اقدامات ایمیدرو

رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشست پایش اقدامات و بررسی برنامه‌های توسعه‌ای حوزه معدن و صنایع معدنی استان فارس، از شناسایی ۲۲ محدوده معدنی امیدبخش در استان فارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، به نقل از ایمیدرو، وجیه الله جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشست پایش اقدامات و بررسی برنامه‌های توسعه‌ای حوزه معدن و صنایع معدنی استان فارس که با حضور استاندار فارس برگزار شد، از شناسایی ۲۲ محدوده معدنی امیدبخش در استان فارس خبر داد و گفت: طبق تفاهمنامه بین ایمیدرو و استانداری فارس و بر اساس سیاست‌های توسعه‌ای ایمیدرو؛ گسترش اکتشافات و تامین زیرساخت‌ها در فارس ادامه دارد.

جعفری گفت: توسعه اکتشافات و زیربناها در معادن فارس توسط ایمیدرو در حال انجام است.

وی افزود: در حوزه اکتشاف پهنه اکتشافی شمال و شمال شرقی فارس و اجرای طرح جامع مطالعات پتانسیل‌یابی مواد معدنی در غرب این استان مورد توجه ایمیدرو است.

جعفری افزود: طبق مطالعات انجام شده، محدوده‌ای شناسایی شده استان فارس دارای ظرفیت‌هایی همچون خاک‌های صنعتی، پلی متال، کرومیت، منگنز، آهن، نیکل و کبالت است.

در این جلسه استاندار فارس با اشاره به اقدامات ایمیدرو در توسعه معادن این استان گفت: اقدامات اکتشافی ایمیدرو منجر به شناسایی محدوده‌های امیدبخش شده است.

محمدهادی ایمانیه افزود: با شناسایی ذخایر معدنی فارس و تامین زیرساخت‌ها، استفاده از ظرفیت‌های این حوزه در اشتغال‌زایی و اثرگذاری آن در اقتصاد ملی، وارد فصل جدیدی شده است.

کد خبر 1790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =