کد خبر 1820
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴

فولاد اسفراین برترین صادرکننده خراسان شمالی

فولاد اسفراین برترین صادرکننده خراسان شمالی

مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان خراسان شمای برگزار و از فولاد اسفراین به عنوان صادرکننده برتر این استان تقدیر به عمل آمد.

به گزارش آهن‌نیوز، حمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده با تاکید بر برقراری توازن صادرات و شناسایی مزیت‌ها برای افزایش صادرات گفت: هر چند صادرات استان در مقایسه با سال قبل ۴۲۷ درصد رشد داشته، اما قانع کننده نیست و باید تراز خود را نسبت به سایر استان‌ها ارتقا دهیم.

وی افزود: دو چالش مهم صادر کنندگان استان در حوزه نقل و انتقالات ارز و حمل و نقل ریلی و گمرک هوایی باید حل شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان هم در این مراسم توسعه بازارها، بازارگشایی و حمایت بیشتر از بخش خصوصی را از عوامل رشد و پیشرفت اقتصاد استان برای تولید و عرضه گسترده محصولات استانی بیان کرد و افزود: مشکلاتی از جمله تامین اجتماعی، هزینه‌های حمل و نقل باری، بی ثباتی ارزی، تخصیص نیافتن درست منابع دولتی به بخش تولید، کشاورزی و صنعت، و رکود اقتصادی، موجب کاهش توسعه صادراتی استان شده است.

پورآبادی خواستار حمایت ویژه دولت از بخش خصوصی به عنوان مسیر ارزآوری اقتصادی شد.

در پایان این مراسم از ۹ صادرکننده برتر استان شامل شرکت پتروشیمی خراسان، مجتمع صنعتی فولاد اسفراین، شرکت آلومینای ایران، شرکت سیمان بجنورد، شرکت مزرعه سبز خرم، شرکت گلچین فوت خراسان، شرکت سبک سازان، شرکت امین آوا پلاست و شرکت کیا الکترود شرق تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =