کد خبر 1822
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹

طراحی و تولید ورق کورتِن استیل در فولاد مبارکه

طراحی و تولید ورق کورتِن استیل در فولاد مبارکه

برای اولین‌بار در کشور ورق کورتن استیل که پیش از این از محل واردات تأمین می‌شد با اتکا به تخصص و تجربه کارکنان فولاد مبارکه طراحی و تولید شد.

به گزارش آهن‌نیوز، متخصصان شرکت فولاد مبارکه برای اولین‌بار ورق کورتِن استیل (CORTEN A) که مورد نیاز صنایع نیروگاهی است و قبل از این از طریق واردات تأمین می‌شد را طراحی و تولید کردند.

بهزاد بهادرانی مدیر ناحیه نورد سرد گفت: با تلاش کارکنان، کارشناسان و مدیریت ناحیه، خوشبختانه دانش فنی تولید گرید CORTEN A در خطوط تاندم میل و آنیل ناحیه نورد سرد به دست آمد و اکنون در کشورمان قادر به تأمین نیاز صنایع نیروگاهی هستیم.

مدیر محصولات سرد فولاد مبارکه هم تحریم‌های ظالمانه و وارد نشدن ورق‌های خاص به کشور را از چالش‌های زنجیره پایین‌دستی از جمله صنایع نیروگاهی دانست و گفت: این امر مشکلات فراوانی همچون کاهش تولید و افزایش هزینه را به این صنایع تحمیل کرد.

محسن استکی گفت: فولادهایی با گرید CORTEN A جزو مصارف عمده و استراتژیک این صنعت است و از ویژگی‌های گرید مذکور، مقاومت در برابر خوردگی و استحکام بالای آن است.

وی گفت: تولید این محصول در خط تاندم با چند چالش در ماشین جوش لیزری و فرایند نورد مواجه بود، استحکام نامناسب نقطه‌جوش در برابر کشش و نیرویی که حین فرایند نورد به آن وارد می‌شود و همچنین افزایش جریان موتور قفسه‌ها در محدوده‌ای که به تجهیز آسیب می‌زد و به تبع آن باعث کاهش سرعت خط و افت بهره‌وری تولید خط می‌شد.

مدیر محصولات سرد فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه علاوه بر رسیدن به دانش فنی تولید گرید CORTEN A به توانایی تولید اقتصادی و تجاری این محصول رسیده و با تولید این محصول سالانه از خروج مقادیر زیادی ارز جلوگیری و امکان صادرات و ارزآوری برای کشور فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =