کد خبر 184
۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳

فروکرومِ رفسنجان در انتظار راه‌اندازی مجدد

فروکرومِ رفسنجان در انتظار راه‌اندازی مجدد

این واحد اواخر سال ۹۷ به دلایلی همچون تحریم‌ها تعطیل شده بود که اینک پس از 3 سال در حال راه‌اندازی است.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، "رضا نصوحی" مدیر تولید کارخانه فروکروم واقع در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، سه‌شنبه 30 خردادماه در جریان بازدید از کارخانه فروکروم رفسنجان در جمع خبرنگاران گفت: این واحد اواخر سال ۹۷ به دلایلی همچون تحریم‌ها تعطیل شده بود که اینک پس از 3 سال در حال راه‌اندازی است.

وی در جریان این گفت‌گو، ظرفیت تولید این کارخانه را ۶۰ هزار تن در سال اعلام کرد و افزود: فروکروم در تولید فولادهای ضدزنگ به کار می‌رود و مواد اولیه برای تولید فروکروم نیز شامل سنگ کرومیت و کک متالوژی است که در واقع محصول ذوب آهن اصفهان یا زرند کرمان است و به عنوان عامل احیاکننده در تولید فروکروم به کار می‌رود.

نصوحی گفت: ظرفیت تولید فروکروم در این واحد توسط سه کوره محقق می‌شود و از هر کوره سالانه ۲۰ هزار تن فروکروم (۶۰ درصد) تولید می‌شود.

وی ادامه داد: فروکروم کاربرد وسیع در صنعت و نیز تولید فولادهای ضد زنگ دارد و مواد اولیه مانند سنگ کرومیت برای تولید فروکروم را نیز از استان فارس، معادن اسفندقه (جنوب کرمان) و نیز معادن اطراف زاهدان می‌آوریم.

مدیر تولید کارخانه فروکروم رفسنجان گفت: بخشی از این مواد اولیه هم از کشورهای آفریقای جنوبی که معادنی غنی دارند وارد می‌کنیم.

نصوحی افزود: غیر از واحد فروکروم در رفسنجان یک واحد دیگر نیز در کشور در فاریاب (جنوب کرمان) فعالیت دارد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =