کد خبر 1850
۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

تحلیل روزانه بازار آهن/ ریز موج افزایش قیمت در بازار

تحلیل روزانه بازار آهن/ ریز موج افزایش قیمت در بازار

در بازار آهن اگرچه از التهاب افزایش قیمت‌ها به دنبال بالا رفتن قیمت دلار کاسته شده اما همچنان در تعداد قابل توجهی از مبادی فروش افزایش قیمت دیده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، مؤلفه‌های بنیادین اثرگذار در بازار آهن و فولاد آدرس ثبات قیمت‌ها را می‌دهد اما در چند روز اخیر رو به افزایش گذاشته است که می‌توان دلیل آن را در التهابات بازار دلار و هجوم تقاضا به بازار به دلیل ترس جانماندن از تورم جست‌وجو کرد. اما امروز در بازار آهن اگرچه از التهاب افزایش قیمت‌ها کاسته شده اما همچنان در تعداد قابل توجهی از مبادی فروش افزایش قیمت دیده می‌شود.

بازار آهن

عقب نشینی دلار در آخر وقت دیروز نرخ این اسکناس را به ۳۵ هزار تومان رساند و تا این لحظه نیز در بازار آزاد با همین قیمت محاسبه می‌شود.

امروز قیمت میلگرد در چهار شرکت ۵۰ تا ۴۰۰ تومان افزایش قیمت داشت و برخی مابقی اکثریت شرکت‌ها نیز ثبات قیمت را مد نظر قرار دادند. قیمت میلگرد آجدار نیز در اغلب کارخانه‌ها کاهش ۵۰ الی ۴۰۰ تومانی داشت. روز گذشته کف قیمت پیشنهادی میلگرد استاندارد ۱۵ هزار و ۶۰۰ الی ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد درحالی که پایان هفته گذشته حدود ۱۵ هزار الی ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان بود.

افزایش چشمگیری که در بازار قوطی آهن مشهود بود روز گذشته رو به ثبات رفت و قیمت پروفیل آهن در عمده کاخانه‌ها بدون تغییر اعلام شد اما کارخانه‌ یاران و نیکان پروفیل حدود ۳۰۰ تومان افزایش قیمت داشتند. نرخ روز انواع لوله‌های داربستی، گازی، مبلی و ... نیز در اکثر کارخانه‌ها ثابت اعلام شد.

در بازار نبشی، ناودانی فعلا دو شرکت تغییر قیمت نداشتند و شرکت نورد اشتهارد نرخ محصولات نبشی خودرا ۱۰۰ تومان افزایش داد.

نرخ تیرآهن روز گذشته نیز ۱۰ الی ۵۰ هزار تومان افزایشی بود اما تیرآهن کوثر اهواز و کرمانشاه تغییر قیمتی نداشتند. نرخ تیرآهن در شرکت ظفربناب ۵۰ تومان رشد کرد در شرکت‌ ذوب‌آهن شاهد ثبات و نوسان قیمت در محدوده ۱۰ تا ۱۰۰ هزار تومان هستیم. 

قیمت ناودانی ایرانی و اروپایی و قیمت نبشی در چند کارخانه شکفته، ظهوریان، آونگان و ... ثابت اعلام شد اما سایر مبادی فروش افزایش ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومانی داشتند.

قیمت روز ورق سیاه و انواع آن نیز مانند اکثر محصولات فولادی روندی افزایشی داشت که بین ۱۰۰ الی ۸۰۰ تومان اعلام شد، ورق گالوانیزه و روغنی نیز به همین منوال بود به طوری که در غالب شرکت‌ها ۲۰۰ تومان افزایش قیمت داشت، همچنین افزایش قیمت ورق رنگی نیز ۲۰۰ الی ۵۰۰ تومان اعلام شد.

در بخش پروفیل تا این لحظه تنها شرکت صدار پروفیل تهران با ثبات اعلام قیمت کرد.

بازار بورس

 شاخص کل این بازار در زمان بسته شدن معاملات امروز ۴۵ هزار و ۷۳ واحد رشد داشت و به یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۷۴۹ واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن تا پایان معاملات ۱۳ هزار و ۲۴۸ واحد افزایش یافت و در ارتفاع ۳۹۳ هزار و ۱۱۰ واحدی قرار گرفت.

شاخص فلزات اساسی با رشد ۳۱ هزار و ۹۱۲ واحدی، رقم ۹۶۱ هزار و ۹۹۶ واحد را نشان داد.

در عین حال نمادهای «فملی»، «فولاد»، «فارس»، «پارسان»، «شپنا»، «شبندر» و «وغدیر» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند.

علاوه بر این، نمادهای «وصنعت»، «وتوشه»، «وساپا»، «خگستر» و «وبملت» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «زپارس»، «بالبر»، «غدشت»، «تنوین» و «پاکشو» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

بورس کالا

امروز در تالار صنعتی بورس کالا قرار بود ۶۴۶ هزار و ۴۷۰ تن محصول فولادی معامله شود که از این حجم، ۶۰۹ هزار و ۲۲۰ تن به روی تابلوی  معاملات راه یافت.

در همین حال، ۱۷۸ هزار و ۶۵۰ تن شمش بلوم روی تابلو معاملات قرار گرفت که این مقدار ۳۸ هزار و ۲۵۰ تن از حجم عرضه اعلام شده در اطلاعیه امروز صبح کمتر است.

همچنین ورق گالوانیزه با حجم عرضه ۶ هزار تن روی تابلو مواجه شد که از این میزان تمام این محصول به فروش رسید.

علاوه بر این، فقط ۶ هزار و ۵۰۰ تن ورق قلع اندود روی تابلو معاملات قرار گرفت و در نهایت به طور کامل معامله شد.

در ادامه ورق رنگی نیز با حجم عرضه ۸ هزار تنی و با تقاضای ۱۲ هزار و ۷۵۰ تن مواجه شد و همه این مقطع فولادی مورد معامله قرار گرفت.

در همین حل، تابلوی معاملات بورس کالا شاهد عرضه ۱۰ هزار تن ورق سرد بود که در نهایت به طور کامل فروخته شد، ضمن اینکه ورق گرم با حجم عرضه ۴۰۰ هزار و ۷۰ تن در تابلو روبرو و ۱۴۲ هزار و ۱۲۰ تن آن معامله شد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =