کد خبر 1861
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

چالش افزایش هزینه تولید و کاهش قیمت قراضه دنیا

چالش افزایش هزینه تولید و کاهش قیمت قراضه دنیا

با این که هفته اول اکتبر کمبود عرضه، قیمت قراضه را کمی بالا برد ولی در مجموع نبود تقاضای فولاد قیمت این ماده اولیه را در اکتبر تا ۱۶ دلار پایین آورده و به ۳۵۷ دلار هر تن سی اف آر ترکیه رساند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، طی هفته گذشته بعد از انجام چندین معامله با تامین‌کنندگان مناطق مختلف بهای مواد اولیه وارداتی در ترکیه مجددا کاهش یافت. از جمله معامله فولادساز بزرگ ازمیر با تامین‌کنندگان منطقه بالتیک برای قراضه HMS ۱/۲ (۸۰:۲۰) با نرخ ۳۴۸ دلار/ تن CFR، معامله قبلی این فولادساز با تامین‌کنندگان امریکایی ۳۵۴ دلار/ تن CFR در دوم نوامبر گزارش شده بود.

 ماه گذشته میلادی چالش‌های بازار فولاد ترکیه بر تقاضای قراضه وارداتی این کشور نیز فشار بیشتری آورد و بخش اعظم ماه اکتبر فولادسازان ترکیه در بازار واردات قراضه فعالیتی نداشتند و در حال رویارویی با افزایش هزینه‌های تولید و کمبود تقاضای محصولاتشان بودند.

در واقع تنها ۱۲ محموله قراضه وارداتی در اکتبر در ترکیه خریداری شد که در مجموع بیشتر از ۴۰۰ هزار تن نبود. در حالی که خریدهای سپتامبر حداقل ۲۴۰ هزار تن بیشتر بود. با این که هفته اول اکتبر کمبود عرضه قیمت قراضه را کمی بالا برد ولی در مجموع نبود تقاضای فولاد قیمت این ماده اولیه را در اکتبر تا ۱۶ دلار پایین آورده به ۳۵۷ دلار هر تن سی اف آر ترکیه رساند.

برای ماه نوامبر نیز چشم‌انداز بازار جهانی قراضه منفی است و امیدی به بهبود بازار فولاد در کوتاه مدت نیست.

یکی از فولادسازان اسکندرون نیز مواد اولیه امریکایی را در ابتدای هفته گذشته ۳۵۸ دلار/ تن CFR خریداری نمود، درحالی‌که گزارش‌های تایید نشده از خریداری قراضه انگلیسی در سطح ۳۴۸ دلار/ تن CFR اسکندرون حکایت دارد.
اگرچه از طرف دیگر واردکننده قراضه، هند، تقاضای چندانی دیده نمی‌شود. نیاز کارخانه‌های ترک برای تامین مواد اولیه ماه نوامبر و کاهش بار در زمستان اجازه کاهش بیشتر قیمت را نمی‌دهد. همچنین با توجه به تقاضای بسیار ضعیف مقاطع فولادی و کاهش پیوسته بهای میلگرد ترک‌ها به دنبال قیمت‌های زیر ۳۵۰ دلار/ تن CFR هستند.

قراضه تحویل اسکله در اروپا به حدود ۳۱۰ یورو/ تن معادل ۳۱۱ دلار/ تن افزایش یافته و پیشنهادات زیادی از طرف صادرکنندگان موجود نیست. در این شرایط فروشندگان در مناطق نزدیکتر حاضر به پایین آوردن قیمت‌های خود نیستند و آفرهای جدید تامین‌کنندگان قراضه A۳ در بلغارستان در حال حاضر ۳۴۰ دلار/ تن CFR شنیده می‌شود.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =