کد خبر 1873
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

مقاومت فولادسازان چینی به سیاست کروناصفر

مقاومت فولادسازان چینی به سیاست کروناصفر

رد کاهش محدودیت کرونایی در چین از سوی کمیسیون ملی بهداشت این کشور به کاهش فعالیت تجار در بازارهای این کشور منجر شد و این موضوع سیگنال کاهش نرخ موثری بر بازار آهن و فولاد اعمال کرد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، اغلب مواد اولیه فولادسازی در چین ظرف روز ابتدایی هفته یعنی دوشنبه هفتم نوامبر بدون تغییر نرخ معامله شدند؛ بلاتکلیفی چینی‌ها نسبت به استمرار سیاست کرونا صفر یا کاهش محدودیت‌ها باعث شده خرید در بازار مواد اولیه فولادی به حداقل برسد.

رد کاهش محدودیت کرونایی در چین از سوی کمیسیون ملی بهداشت این کشور به کاهش فعالیت تجار در بازارهای این کشور منجر شد و این موضوع سیگنال کاهش نرخ موثری بر بازار آهن و فولاد اعمال کرد؛ با این وجود بهای مواد اولیه فولادسازی در مقابل این سیگنال کاهشی مقاومت نشان داد و اغلب محصولات بدون تغییر نرخ یا با کاهش محدود نرخ معامله شد.

سنگ‌آهن دریایی آسیا پس از اینکه ظرف روزهای اول تا چهارم نوامبر در مسیر رشد نرخ قدم برداشت، در روز دوشنبه هفتم نوامبر بخشی از ارزش خود را از دست داد. پلتس بهای هر تن سنگ‌آهن دریایی عیار ۶۲ درصد تحویل بنادر شمالی چین را با کاهشی ۱۱/ ۰ درصدی برابر ۹۵/ ۸۷ دلار به ازای هر تن ارزیابی کرد.

کاهش تمایل متقاضیان برای خرید محموله‌های دریایی سنگ‌آهن و کاهش حاشیه سود واردات این محصول از مهم‌ترین دلایل این عقبگرد قیمتی بود. کمیسیون ملی بهداشت جمهوری خلق چین شایعه کاهش محدودیت کرونایی در این کشور را رد کرد و اعلام شد دولت چین تغییری در سیاست کرونا صفر نمی‌دهد؛ به این ترتیب امیدها به بازگشت اقتصاد چین به مسیر رشد از میان رفت و مجدد بر نرخ این محصول افزوده شد.

از طرفی بعد از افزایش ٪۲.۶۴ سنگ آهن و بسته شدن قرارداد اصلی روی ۶۸۰ یوان/ تن، در بازار فیزیکی نیز قیمت‌ها نسبت به روز قبل ۵-۱۵ یوان افزایش یافت و در بازه ۶۷۲-۶۸۳ یوان/ تن برای گرید شاخص PBF قرار گرفت.

اخیرا کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی National Development and Reform Commission به دنبال تقویت سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی برای مشارکت در ۱۰۲ پروژه بزرگ ساخت و ساز می‌باشد که افزایش اعتماد به نفس در بازار و رشد قیمت‌های مواد اولیه در بازار امروز را به دنبال داشت. از طرف دیگر اما افزایش عملیات تعمیرات ‌نگهداری کوره بلندها تقاضا برای سنگ آهن را ضعیف‌تر کرده است. انتظارات قیمتی برای سنگ آهن همچنان روندی نوسانی می‌باشد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =