کد خبر 1874
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

رکورد صد بازی و صد گل برای بانوی سپاهانی

رکورد صد بازی و صد گل برای بانوی سپاهانی

هاجر دباغی بازیکن سپاهان که سابقه شش سال بازی در این تیم را دارد، در این مدت به رکورد جالبِ صد گل در صد بازی رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، هاجر دباغی ستاره باتجربه فوتبال زنان ایران و عضو تیم سپاهان در 6 سال گذشته برای تیم اصفهانی توپ می‌زند. او دراین مدت در 100 مسابقه برای سپاهان به میدان رفته و جالب اینکه 100 بار دروازه حریفان را باز کرده است تا یک رکورد استثنایی در فوتبال برای او ثبت شود. دباغی بعد از ثبت این رکورد گفت و گویی را با رسانه‌ها انجام داده که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

  100بازی و 100گل، ثبت این رکوردها چقدر مهم است؟

فکر می‌کنم آرزوی هر بازیکنی این باشد که با تیم محبوبش به این رکوردها برسد. من توانستم اسم خودم را در جمع بزرگان باشگاه سپاهان ثبت کنم که این افتخار بزرگی برای من است. قبل از من محرم‌ نویدکیا، احسان حاج‌صفی و سجاد شهباززاده به این رکورد رسیده بودند. البته شاید بازیکنان دیگری هم باشند که من اسمشان را نمی‌دانم، ولی من نخستین زنی هستم که به این رکورد می‌رسم و از این بابت خیلی خوشحالم.

رسیدن به این رکورد حس خاصی هم دارد؟

حس می‌کنم صبر و تلاشی که در این چندساله داشته‌ام، به ثمر رسیده است. برای تیم محبوبم خیلی تلاش کردم. در گرما، سرما و در همه سختی‌ها کار کردم. مرور این خاطرات حس خوبی به من می‌دهد. دختران دیگر می‌آیند و رکورد من را می‌زنند ولی مهم است که اسم من در باشگاه ماندگار می‌شود.

واقعا طرفدار سپاهانی؟

باید یک تیم را دوست داشته باشی و طرفدارش باشی تا بتوانی 6سال دوام بیاوری.ما اصفهانی‌ها بیشتر طرفدار سپاهانیم و به این تیم عرق داریم. اگر سپاهانی نباشیم، حتما طرفدار ذوب‌آهن هستیم. انتخاب اول من سپاهان است و بعد ذوب‌آهن. تیم سومی که برایم قابل احترام است فولاد خوزستان است. به هیچ‌وجه آبی و قرمز نیستم.

رسیدن به این رکوردها پاداشی هم به همراه داشت؟

پاداش نه ولی بعد از اینکه مقابل تیم سنندج صدمین بازی‌ام را انجام دادم، مراسم برگزار کردند و پیراهن 100 و یک تابلوفرش به من دادند. این مراسم باارزش‌تر از هر چیزی بود.

سپاهان چندسالی است که در لیگ برتر زنان حضور دارد و بد هم نتیجه نگرفته اما قهرمانی کم دارد. امسال با تغییراتی که داشته می‌تواند قهرمان شود؟

سپاهان کامل‌ترین شرایط را برای تیمداری دارد. بهترین امکانات را در اختیار بازیکنان می‌گذارد ولی 6سال است که در لیگ زنان تیمداری می‌کند. شهرداری بم و سیرجان قدمت بیشتری از سپاهان دارند و به‌خاطر همین مدعی اول قهرمانی هستند. هم خود بازیکنان و هم خود باشگاه به‌دنبال قهرمانی هستند. باشگاه می‌خواهد ثمره کارش را ببیند و جام لیگ زنان را به انبوه جام‌های باشگاه اضافه کند اما این کار زمان می‌برد. ما امسال یکی از مدعیان هستیم و نتایج هم این را نشان می‌دهد. هفته به هفته بهتر می‌شویم و امیدواریم که به جام هم برسیم.

این فصل کادر فنی تیم تغییراتی داشت. کار کردن با مریم ایراندوست در سطح باشگاهی چطور است؟

فوق‌العاده است. من تجربه شاگردی ایشان را هم در تیم ملی دارم و هم در باشگاهی. می‌توانم بگویم کامل‌ترین مربی فوتبال زنان است. هم از نظر فنی و هم از نظر اخلاقی حرفه‌ای‌ترین است. هم خانم ایراندوست و هم کادرش فوق‌العاده هستند و تغییرات زیادی در تیم داشته‌اند؛ هم سطح تمرینات را ارتقا داده‌اند و هم سطح بازی تیم را. نقاط ضعفی را که داشتیم برطرف کرده‌اند و قطعا کاری می‌کنند که تیم به شرایط صددرصدی برسد و آخر فصل جام را بگیرد.

این فصل کیفیت لیگ چطور است، راضی‌کننده است؟

متأسفانه اول فصل با انصراف بعضی از تیم‌ها مواجه شدیم. ذوب‌آهن از باشگاه‌های بزرگ است و کناره‌گیری‌اش از لیگ ناامیدکننده بود. بازیکنانی که چند سال پای این تیم نشستند، ضربه خوردند و آینده‌شان تغییر کرد. هر سال امیدواریم که تیم‌های بیشتر در لیگ حاضر شوند اما می‌بینیم که برعکس تیم‌ها انصراف می‌دهند. سازمان لیگ باید باشگاه‌ها را برای تیمداری مجاب کند.

سپاهان نظر دستمزد هم توانسته بازیکنان را راضی نگه دارد؟

در لیگ برتر بالاترین دستمزد را شهرداری بم می‌دهد. دستمزد بازیکنان سپاهان در حد بازیکنان بم نیست ولی شرایط خوب است. تیم در شهر بزرگ اصفهان است و متعلق به باشگاه بزرگ سپاهان است که این خودش برای بازیکنان امتیاز است. از نظر خوابگاه، زمین تمرین، امکانات و... بهترین شرایط را داریم. امکانات ما حتی از تیم ملی هم بالاتر اس

ت. این حرف را به‌خاطر عرقی که به باشگاه دارم، نمی‌زنم، این واقعیت و حرف کسی است که هم شرایط تیم ملی را تجربه کرده و هم سپاهان را. برای نمونه باید بگویم ما در باشگاه ماساژور اختصاصی داریم ولی در تیم ملی در بعضی از سفرها فقط ماساژور داشتیم. باشگاه هر چیزی را در اختیار تیم مردان می‌گذارد به تیم زنان هم می‌دهد. می‌توانم بگویم برابری را رعایت می‌کند. دستمزدها پایین است و این شرایطی است که در همه تیم‌ها هست. این روند باید در فوتبال زنان تغییر کند تا ما هم بتوانیم به فوتبال به چشم یک شغل نگاه کنیم و آینده‌مان تضمین شود.

انتهای پیام/ الف.ک

کد خبر 1874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =