کد خبر 1886
۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

زمستانِ مقاطع فولادی با افزایش نرخ ارز گرم شد

زمستانِ مقاطع فولادی با افزایش نرخ ارز گرم شد

انتظار می‌رفت شروع فصل سرما از عقبگرد بهای مقاطع طویل فولادی حمایت کند؛ اما نوسان مثبت بهای ارز و بازگشت متقاضیان سرمایه‌ای به این بازار باعث شد تا مجددا بر نرخ میلگرد در بازار آزاد تهران افزوده شود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، صعود بهای ارز در بازار آزاد کشور به نحوی بود که دلار آمریکا ظرف یک‌هفته اخیر با رکوردشکنی پیایی قیمتی مواجه شد و در عین حال پیش‌بینی استمرار این روند رو به رشد قیمت باعث شد تا رینگ صنعتی بورس‌کالای ایران ظرف هفته سوم آبان رونقی دوچندان به خود بگیرد. 

بهای میلگرد در بازار آزاد تهران ظرف روزهای پایانی هفته تا مرز ۱۷‌ هزار تومانی شدن صعود کرد که بیشترین نرخ فروش میلگرد در بازار آزاد تهران پس از روزهای پایانی تیرماه بود. در حالی نوسان مثبت نرخ ارز در بازار داخل به صعود بهای میلگرد انجامید که روزهای سرد سال که زمان سنتی رکود در بازار تقاضای مصرفی مقاطع طویل فولادی است شروع شده و انتظار می‌رفت شروع فصل سرما از عقبگرد بهای مقاطع طویل فولادی حمایت کند؛ اما نوسان مثبت بهای ارز و بازگشت متقاضیان سرمایه‌ای به این بازار باعث شد تا مجددا بر نرخ میلگرد در بازار آزاد تهران افزوده شود.

همچنین ظرف روز پایانی هفته، نوردکاران کشور بالغ بر ۱۴۸‌ هزار تن میلگرد را روانه بازار فیزیکی بورس کالای ایران کردند که برای این محصول تقاضایی برابر ۶۴‌ هزار تن به ثبت رسید و در نهایت به فروش ۴۱‌ هزار تن میلگرد از این بازار منجر شد. حدود ۳۰‌ درصد عرضه میلگرد از رینگ صنعتی بورس‌کالا در سومین هفته آبان به فروش رفت؛ اما همین میزان نیز در شرایط رکود سنگین حاکم بر بازار مصرف رقمی قابل‌توجه تلقی می‌شود.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =