کد خبر 1894
۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱

ثبت نخستین ذوب فولادسازی سفیددشت تا پایان امسال

ثبت نخستین ذوب فولادسازی سفیددشت تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران از ثبت نخستین ذوب طرح فولاد استانی سفیددشت تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش آهن‌نیوز، محمد آقاجانلو، مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران در جریان بازدید از شرکت فولاد سفیددشت به مناسبت سالروز نخستین محصول واحد احیای مستقیم این شرکت گفت: در مذاکره انجام شده با پیمانکاران و مشاور طرح، قرار شد در یک برنامه فشرده اقدامات لازم را برای راه اندازی طرح در موعد مقرر انجام دهند.

وی افزود؛ طبق پیش بینی صورت گرفته، با وارد مدار تولیدشدن واحد ریخته گری تا خرداد سال آینده، کل واحدهای طرح فولاد سفیددشت به صورت پیوسته در مسیر تولید قرار می‌گیرند.

آقاجانلو ضمن اشاره به این که با بهره برداری کامل از طرح فولاد استانی سفیددشت، زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال و توسعه اجتماعی در این منطقه ایجاد می‌شود، گفت: مجموع سرمایه گذاری این طرح ۱۶۴ میلیون یورو و ۱۷۲۱ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: اکنون در واحدهای آماده راه اندازی همچون واحد اکسیژن، واحد آب و کمپرسورخانه و غیره، همکاران واحد بهره برداری به مرور جذب می‌شوند تا هم آموزش راه اندازی را ببینند و هم عملیات تولید را به عهده داشته باشند.

در ادامه مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت نیز گفت: اکنون (سالروز تولید نخستین محصول احیای مستقیم) میزان تولید تجمعی واحد احیای مستقیم این شرکت از مرز ۴ میلیون تن عبور کرده است.

محمود ارباب زاده افزود: با تقویت جبهه کاری، می‌توانیم واحدهای باقیمانده را در تاریخ مشخص شده راه اندازی کنیم.

در این بازدید، اقدامات صورت گرفته در حوزه تأمین برق بالادست، واحد آبرسانی، واحد تأمین هوای فشرده کارگاه و همچنین فعالیت‌های پیش راه اندازی واحد اکسیژن تشریح شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =