کد خبر 1895
۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

صنعت فولاد ریشه بیکاری را در اردستان خشکاند

صنعت فولاد ریشه بیکاری را در اردستان خشکاند

فرماندار اردستان گفت که بیکاری در این شهرستان رو به ریشه کن شدن است. او اذعان کرد که در ۶ ماه اخیر تنها یک مورد درخواست اشتغال وجود داشته که این فرد هم در تماس فوری با یکی از کارخانه‌ها مشغول به کار شده است.

به گزارش آهن‌نیوز، سید محمدهادی احمدی طباء گفت: اردستان سرزمین معادن است و بیشتر مواد معدنی که در جهان وجود دارد در اردستان موجود است.

وی تصریح کرد: طلا، مس، روی از جمله معادن شاخص شهرستان هستند و برخی مواد معدنی و آلیاژی که در صنعت خودرو و هواپیماسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند در معادن اردستان تولید می‌شود. چند ماه پیش معدن طلای کوه دُم زواره در شورای برنامه‌ریزی استان با حمایت استاندار تصویب شد.

فرماندار اردستان گفت: به طور مستقیم حدود ۶۰ نفر در معادن مختلف اردستان کار می‌کنند و اشتغال دارند که این تعداد در دو یا سه سال آینده به ۲۰۰ نفر افزایش می‌یابد. 

احمدی طباء تصریح کرد: معدن داران باید پول خود را به این بانک‌ها بیاورند تا تراکنش‌های مالی بالا رود و حقوق‌ها از طریق همین بانک‌ها پرداخت شود و وقتی اقتصاد رشد یابد اشتغال را سبب می‌شود، یکی از اقدامات مؤثر در اردستان اتصال بدنه معدنی به بدنه صنعت است.

ویتصریح کرد: معادن اردستان در دل خود مواد اولیه برخی از صنایع از جمله کارخانه فولاد این شهر را دارند و از هفته گذشته اتصال بدند معدنی به بدنه صنعت را آغاز کرده‌ایم که بر همین اساس دو جلسه با معدن کاران ترتیب دادیم.

وی افزود: درصد بیکاری اردستان پایین‌تر از حد نرمال است و بیشتر افراد بیکار در شهرستان کسانی هستند که تمایلی به شغل کارگری ندارند و از نظر استخدام این افراد در کارخانه‌های صنعتی هیچ مشکلی نداریم و در ۶ ماه اخیر در دیدارهای مردمی فقط یک مورد داشتیم که درخواست اشتغال داد که این فرد هم در تماس فوری که با یکی از کارخانه‌ها داشتیم مشغول به کار شد.

فرماندار اردستان در پایان گفت: با توجه به پتانسیل حوزه‌های گردشگری، صنایع و معادن انتظار داریم باز هم درصد بیکاری اردستان تا دو سال آینده کاهش پیدا کند. یکی از پیرترین شهرستان‌های استان اصفهان هستیم، اما تمام برنامه‌ریزی‌مان به شکلی است که بتوانیم این جمعیت را برگردانیم و به جوانی جمعیت برسانیم که طلیعه‌هایی از این مهم به ما نشان داده شده است به طوری که جمعیت اردستان روبه رشد است و به نظر می‌رسد تا پایان سال رشد جمعیتی خوبی را بعد از ۶ سال داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =