کد خبر 1920
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

تغییرات قیمتی بیلت داخلی و خارجی

تغییرات قیمتی بیلت داخلی و خارجی

بیلت ایران در کشورهای GCC در بازه ۵۱۰-۵۴۵ دلار/ تن CFR ارزیابی می‌شود، معامله دیگری هم در سطح ۴۵۶ دلار/ تن فوب با آسیا شنیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، تقاضا در جنوب شرقی آسیا به کاهش فعالیت‌های ساختمانی همچنان ضعیف می‌باشد. با این پیشنهادات تامین‌کنندگان ایران و اندونزی مورد توجه خریداران قرار گرفته است. بیلت اندونزی در حدود ۵۰۰ دلار/ تن CFR جنوب شرقی آسیا یا ۴۸۰-۴۹۰ دلار/ تن فوب پیشنهاد می‌شود. خریداران بیلت ایران هم به دنبال قیمت ۵۰۰ دلار/ تن CFR تایلند هستند با این معامله‌ای پایین‌تر از ۵۰۵ دلار/ تن برای فولاد ایران شنیده نشده است.

با وجود ارزان‌تر بودن شمش چینی مشتریان تایلندی نگران خرید از چین هستند چراکه فروشندگان چینی در صورت افزایش قیمت غیب می‌شوند. در فیلیپین پیشنهادات بیلت کوره بلند در محدوده  ۵۰۵-۵۲۳ دلار/ تن CFR شنیده می‌شود اما تمایلی به خرید وجود ندارد. علاوه بر جنوب شرقی آسیا کشورهای حاشیه خلیج فارس و ترکیه نیز به خرید فولاد ایران تمایل نشان دادند. قیمت فولاد ایران به دنبال کاهش قیمت‌ها در CIS و افت بهای میلگرد و قراضه در ترکیه در حدود ۱۰ دلار نسبت به معاملات قبلی پایین‌تر بودند.

فولادساز کوره بلند ایران ۱۰ هزارتن بیلت را با یکی از کشورهای خاورمیانه ۴۷۰ دلار/ تن فوب نهایی نمود که ۸ دلار نسبت به معامله قبلی این فولادساز کمتر است. یک تولیدکننده کوره قوس هم یک محموله بیلت را کمی پایین‌تر از ۴۶۰ دلار/تن فوب برای حمل در اواخر دسامبر به فروش رساند. به طور کلی بیلت ایران در کشورهای GCC در بازه ۵۱۰-۵۴۵ دلار/ تن CFR ارزیابی می‌شود. معامله دیگری هم در سطح ۴۵۶ دلار/ تن فوب با آسیا شنیده شده است.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =