کد خبر 1922
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

بهبود بازار فولاد چین با کاهش محدودیت کرونایی

بهبود بازار فولاد چین با کاهش محدودیت کرونایی

 با انتشار خبر کاهش محدودیت‌های کرونایی در چین در بازار فیوچرز فولاد این کشور بهبودهایی مشاهده شد چرا که بازار به بهبود اوضاع اقتصادی امیدوار شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، روز گذشته قیمت سنگ آهن در بازار واردات چین کمی بالا رفت که به دلیل اقدام دولت چین برای کاهش برخی محدودیت‌های کرونایی بود. متوسط شاخص قیمت سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد موسسه پلاتس ۴.۱ دلار رشد روزانه داشته ۹۲.۲۵ دلار هر تن خشک سی اف آر چین ثبت شد. کمیسیون ملی بهداشت چین مدت قرنطینه را برای مسافران ورودی از هفت روز و یک قرنطینه سه روزه در منزل، به پنج روز کاهش داد.

فعالان بازار هم معتقدند این اقدام خبر خوبی برای امیدواری به کاهش بیشتر محدودیت‌های کرونایی در چین خواهد بود. البته با این حال هنوز بازار با ابهامات زیادی روبروست و همه محتاطانه حرکت می‌کنند به ویژه که آمار ابتلا به کرونا هم باز بالا رفته است.

از طرفی روز جمعه قیمت قرارداد میلگرد و ورق گرم در بازار فیوچرز هر دو رشد بیشتر از ۲ درصدی نسبت به یک روز قبل داشت و این بهبود در بازار نقدی نیز مشاهده شد. قیمت نقدی میلگرد و ورق گرم به ترتیب ۱۱ و ۷ دلار رشد داشته به ۵۳۶ و ۵۲۳ دلار رسید.

 در هر حال کاهش محدودیت‌های قرنطینه ای به سرعت بهبودی در تقاضای فولاد چین ایجاد نخواهد کرد و در صورت تداوم کاهش این محدودیت‌ها در سال آینده میلادی می‌توان به بهبود اوضاع امیدوار شد.

از آنجایی که اقتصاد چین همچنان تحت فشار است، باید گام‌های بیشتری به سمت بازگشایی اقتصاد و همچنین بسته‌های محرک اقتصادی جدی‌تر بردارد، شاید تصمیماتی در طول کنگره ملی در مارس ۲۰۲۳ اتخاذ شود. قیمت فولاد چین در سال ۲۰۲۳ با توجه به چشم‌انداز بهبود مصرف و کاهش رکود بدهی بازار املاک، می‌تواند روند صعودی به خود گیرد.

کد خبر 1922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =