کد خبر 1941
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲

ریزش ۱۰ هزار واحدی شاخص کل/ افت نسبی قیمتها تا کجا ادامه دارد؟

ریزش ۱۰ هزار واحدی شاخص  کل/ افت نسبی قیمتها تا کجا ادامه دارد؟

در پایان معاملات روز دوشنبه شاخص کل بورس حدود 10 هزار واحد افت کرد.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز،  شاخص کل بازار بورس تهران پس از پایان معاملات امروز ۱۰ هزار و ۹۶۹ واحد ریزش کرد و به عدد یک میلیون ۴۰۸ هزار واحد رسید.

شاخص کل بورس با افت بیش از 10 هزار واحدی به 1 میلیون و 408 هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با کاهش حدود 3 هزار واحدی همراه است. خودرو ، فرآورده نفتی و محصولات شیمیایی به ترتیب با ارزش معامله 359 میلیارد تومان ، 334 میلیارد تومان و 218 میلیارد تومان برترین صنایع هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.

گفتنی است، طی چند روز اخیر فعالان بازار سرمایه روی افت شاخص برای به وجود آمدن یک اصلاح اتفاق نظر داشتند و منفی شدن روز قبل نه تنها باعث دلخوری خیلی ها نشد، چه بسا که فرصتی برای تغییر و چیدمان جدید پرتفوی بورسی محسوب می شد.

با احتساب ریزش  امروز، استفاد از اندیکاتورها نشان میدهد، شاخص کل می تواند تا محدوده 23 یا 38 درصد از موج قبلی خود افت داشته باشد.

اگر شاخص بخواهد مسیر صعودی خود را ادامه دهد هدف 61 درصدی موج نزولی برای شاخص مد نظر است. در این برنامه سعی کردیم با مرور اتفاقات چند ماه اخیر از منظر تکنیکالی و مقایسه کوتاهی با بهمن ماه 1400 مسیر پیش روی شاخص را بررسی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =