کد خبر 1951
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

وضعیت بیلت در بازار جهانی

وضعیت بیلت در بازار جهانی

طی هفته‌های گذشته اصلاح قیمت نهاده‌های تولید باعث شده تا از حمایت هزینه تولید از قیمت فولاد کاسته شود و سودآوری فولادسازان تا حدود زیادی ترمیم شده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، طی هفته گذشته با اصلاح قیمت مواد اولیه از جمله سنگ آهن و دور سوم کاهش قیمت کک ضرردهی فولادسازان چینی کاهش یافت. میانگین هزینه تولید شمش در تانگشان طی هفته گذشته به ۳۶۶۰ یوان/تن رسید که افت ۵۷ یوانی‌ را در قیاس با یک هفته قبل نشان می‌دهد. در قیاس با قیمت ۳۵۲۰ یوان برای بیلت تانگشان، ضرر تولید شمش در این منطقه به ۱۴۰ یوان رسید که کاهش ۸۷ یوان را ثبت نموده است. 

نرخ بهره‌برداری از کوره بلندهای تانگشان نیز با ۲/۶۳ درصد افت به ۷۰/۴۴ درصد رسید. این در حالیست که در قیاس با مدت مشابه سال قبل، نرخ بهره‌برداری از کوره بلندهای تانگشان ۱۴/۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد. موجودی انبارهای بیلت در تانگشان با افت ۴۷۵۰۰ تن به ۵۰۹۲۰۰ تن رسید. 

علیرغم افت تولید فولاد خام، خرید صنایع پایین دست در دو هفته گذشته افت محسوسی داشته است. موجودی انبارهای محصولات نهایی نیز اگرچه در هفته گذشته افت را شاهد بوده است، اما هنوز نسبت به سال‌های گذشته در سطح بالاتری می‌باشد.‌ با توجه به اینکه در آستانه فصل افت تقاضا در چین می‌باشیم، از این رو انتظار افزایش چشمگیر قیمت کمی غیرمحتمل است. 

همچنین، طی هفته‌های گذشته اصلاح قیمت نهاده‌های تولید باعث شده تا از حمایت هزینه تولید از قیمت فولاد کاسته شود و سودآوری فولادسازان تا حدود زیادی ترمیم شده است. لذا، انتظار می‌رود که بهای بیلت تانگشان در هفته پیش رو شاهد نوسانات بالایی نبوده و سطح خود را حوالی قیمت فعلی حفظ نماید.

پایان پیام/ف

کد خبر 1951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اببا GB ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    0 0
    لبب