کد خبر 1954
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

افزایش ۲۲ درصدی فروش فولاد خوزستان در هفت ماه

افزایش ۲۲ درصدی فروش فولاد خوزستان در هفت ماه

میزان فروش محصولات شرکت فولاد خوزستان از ابتدای سال مالی تا تاریخ منتهی به ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۱ چیزی حدود ۲ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۸۳۶ تن برآورد شده است افزایشی معادل ۲۲ درصد را به ثبت رسانده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، تولید فولاد در ایران نیز طی سال‌های اخیر روندی افزایشی داشته است به طوری که در سال ۲۰۱۹ تولید فولاد حدود ۳۲ میلیون تن بود که با جهش چهار پله‌ای نسبت به سال ۲۰۱۶ در رتبه دهم دنیا قرار گرفت. میزان تولید فولاد در ۶ ماه نخست سال جاری چیزی حدود ۱۵ میلیون و ۳۹۵ هزار تن ارزیابی شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۱۹ درصدی به ثبت رسیده است.

میزان تولید آهن اسفنجی در این مجموعه در هفت ماه نخست سال جاری ۲ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۸۴۵ تن ارزیابی شده که از این میزان ۴۷ هزار و ۶۹۹ تن آهن اسفنجی به فروش داخلی رسیده، میزان تولید و فروش داخلی این محصول در مدت مشابه در سال گذشته به ترتیب یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۹۶۸ تن و ۲۵ هزار و ۱۲۳ تن برآورد شده است. با مقایسه این ارقام و اعداد افزایش ۴/ ۳۱ درصدی در میزان تولید و رشد ۸۹ درصدی فروش داخلی به ثبت رسیده است.

این شرکت در دوره مورد بررسی توانست سه میلیون و ۱۹۳ هزار و ۶۴۶ تن گندله تولید کند و این در صورتی است که شرکت مذکور در مدت مشابه در سال گذشته تولید ۳ میلیون و ۱۹۲ هزار و ۴۳ تن را به ثبت رسانده بود. شرکت فولاد خوزستان در مدت مورد بررسی در سال گذشته چیزی حدود ۴۱ هزار و ۴۳۹ تن گندله را در بازار داخلی فروخته بود و با ۳۰۷ درصد افزایش میزان فروش را در دوره مورد بررسی در سال جاری به ۱۶۸ هزار و ۶۸۶ تن رساند.

افزایش ۲۲ درصدی فروش فولاد خوزستان در هفت ماه

اسلب یا تختال یکی دیگر از محصولات فولاد خوزستان است که این شرکت از ابتدای سال مالی تا تاریخ منتهی به ۳۰ مهر ماه سال جاری ۸۶۸ هزار و ۷۶۶ تن از این محصول را تولید کرد و این در حالی است که در دوره هفت ماه ابتدایی سال گذشته میزان تولید ۹۷۹ هزار و ۸۶۹ تن برآورد شده بود. «فخوز» در دوره مورد بررسی سال جاری نیز ۴۶۰ هزار و ۷۲ تن اسلب را در بازار داخلی فروخت و رشد ۶۰ درصدی را نسبت به فروش ۲۸۶ هزار و ۳۷۳ تنی در سال گذشته به ثبت رساند. همچنین این شرکت در مدت مورد بررسی سال جاری توانست ۳۶۰ هزار و ۶۳۰ تن اسلب را صادر کند و میزان صادرات این محصول در مدت مورد نظر سال گذشته ۵۷۰ هزار و ۵۰۹ تن گزارش شده است.

افزایش ۲۲ درصدی فروش فولاد خوزستان در هفت ماه

شرکت فولاد خوزستان در هفت ماه ابتدایی سال گذشته ۷۶۵ هزار و ۵۳ تن بلوم و بیلت را تولید کرد و با ۴/ ۵۷ درصد افزایش، میزان تولید را در هفت ماه نخست سال جاری به یک میلیون و۲۰۴ هزار و ۷۶۰ تن رساند. همچنین این شرکت در رابطه با فروش محصول مورد نظر عملکرد مطلوبی داشته و با ثبت ۶۶ درصد افزایش میزان فروش ۴۰۰ هزار و ۵۱۱ تنی در هفت ماه نخست سال گذشته را به ۶۶۵ هزار و ۴۶۱ تن در مدت مشابه در سال جاری رسانده است. همچنین این شرکت در هفت ماه نخست سال ۱۴۰۱ توانست ۴۳۴ هزار و ۲۸۸ تن را صادر کند و نسبت به صادرات ۴۰۴ هزار و ۵۸۳ تنی این محصول در مدت مشابه در سال گذشته رشد ۳/ ۷ درصدی را به ثبت برساند.

در مجموع میزان فروش محصولات شرکت فولاد خوزستان از ابتدای سال مالی تا تاریخ منتهی به ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۱ چیزی حدود ۲ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۸۳۶ تن برآورد شده است که نسبت به مجموع فروش محصولات این شرکت در مدت مورد بررسی در سال ۱۴۰۰ با میزان یک میلیون و ۷۴۶ هزار و ۱۸۷ تن افزایشی معادل ۲۲ درصد را به ثبت رسانده است.

افزایش ۲۲ درصدی فروش فولاد خوزستان در هفت ماه

پایان پیام/ ف

کد خبر 1954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =