کد خبر 1984
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

در صندوق ارزش مسکن چه خبر است؟/ هجوم سفته‌بازان و احتمال تکرار حباب‌سازی در بازار

در صندوق ارزش مسکن چه خبر است؟/ هجوم سفته‌بازان و احتمال تکرار حباب‌سازی در بازار

هرچند ارزش ذاتی نماد "ارزش مسکن" یک هزار تومان اعلام شده بود بعد از معاملات یک هفته اخیر شاهد تقاضای عجیب و ابهاماتی در خصوص ورود سفته‌بازان به این نماد بودیم.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، در حالی که ارزش ذاتی نماد "ارزش مسکن" در فرابورس یک هزار تومان اعلام شده با حدود ۹ درصد ریزش در قیمت یک هزار و ۵۰۰ تومان در حال معامله است.

بر این اساس در حالی که قیمت معامله این صندوق به یک هزار و ۶۳۴ تومان رسید و بیش از ۶۴ درصد فراتر از ارزش ذاتی صندوق "ارزش مسکن" تقاضا برای ‌آن وجود داشت ابهاماتی در خصوص روند حباب‌سازی در بازار شکل گرفته است.

این درحالی است که در کدال شفاف‌سازی در خصوص روند قیمتی این نماد انجام شده است. اطلاعیه منتشر شده در سایت کدال به شرح زیر است؛

گفتنی است، در معاملات روز ۴ شنبه بعد از مطرح شدن ابهامات زیاد در خصوص معالات این نماد از اواسط بازار شاهد افزایش عرضه و افت قیمتی نماد ارزش مسکن بودیم.

حال سوال اینجاست که این صندوق که این میزان از کار رسان‌ ای و حضور وزرای اقتصاد، کار و رئیس سازمان و چند مدیر تراز اول کشوری را در افتتاحیه آن دور هم جمع کردید، چرا بدون درجNAV اجازه معامله پیدا کرد؟

چرا نماد بدون درج NAV و اطلاع از ارزش ذاتی آن اجازه رشد ۶۳ درصدی به این صندوق داده شد؟

بازارگردان‌ها در ماه‌های اخیر در بخش فروش حسابی عرض اندام می‌کردند، آیا امکان حضور یکی از این بازارگردان‌ها در این نماد نبود؟

انتهای پیام/

کد خبر 1984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =