کد خبر 2044
۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳

معدن کرومیت منوجان برای دومین بار به مزایده گذاشته شد

معدن کرومیت منوجان برای دومین بار به مزایده گذاشته شد

جمعی از کارگران معدن کرومیت آسمینون واقع در شهرستان منوجان در جنوب کرمان از واگذاری این واحد تولیدی برای دومین بار از طریق مزایده عمومی خبر می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، کارگران معدن کرومیت آسمینون با بیان اینکه حدود هشت ماه است که تولید در این واحد معدنی به دلیل غیراقتصادی بودن استخراج متوقف شده و از آن زمان صدها کارگر بیکار و وضعیت شغلی مشخصی ندارند، در ادامه افزودند: اخیرا سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان به عنوان متولی این واحد تولیدی، برای دومین بار واحد کرومیت آسمینون را برای واگذاری به مزایده عمومی گذاشته است.

به گفته کارگران، اولین آگهی مزایده عمومی واحد معدنی کرومیت آسمینون در تاریخ ۱۷ مهر ماه سال جاری (۱۴۰۱) در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ثبت شده است که متقاضیان واگذاری وجود نداشته و برای دومین بار ۲۵ آبان ماه واگذاری این واحد به مزایده عمومی گذاشته شده است و متقاضیان تا اواسط آذر ماه فرصت دارند مدارک خود را به سایت سازمان صنعت معدن و تجارت کرمان ارسال کنند.

کارگران بیکار شده این واحد معدنی با بیان اینکه ماه‌هاست که ۱۲۰۰ کارگر بیکار شده، به دنبال بازگشایی مجدد این واحد معدنی برای بازگشت به کار خود هستند اما در نهایت این واحد با پیگیری برخی مسئولان دلسوز شهرستان قرار است، دوباره فعال شود.

این کارگران افزودند: معدن کرومیت منوجان مجموعه بزرگی است با حجم کاری گسترده بنابراین اگر تا پایان زمان مزایده متقاضی واگذاری وجود نداشته باشد دولت خارج از مزایده معدن کرومیت را به شرکتی دارای صلاحیت واگذار می‌کند.

کارگران بیکار شده این واحد بزرگ معدنی در پایان گفتند: امیدواریم این معدن بدون شائبه به فرد یا نهادی قدرتمند و با تجربه واگذار شود که اهل فن باشد در عین حال نیازمند حمایت و نظارت دولت بعد از واگذاری هستیم که شاهد تکرار اتفاقاتی که در گذشته منجر به تعطیلی این واحد معدنی و بیکاری کارگران آن شده، نباشیم.

پایان پیام/ف

کد خبر 2044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =